نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 14:26

درمانگاه تخصصی شبانه روزی درچه افتتاح شد

اصفهان- مدیر شبکه بهداشت و درمان خمینی شهر از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی شبانه روزی در درچه خبر داد.

جمشید اویسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازسازی درمانگاه تخصصی شبانه روزی درچه در دو فاز در حال اجرا است که فاز اول آنکه شامل واحدهای خدمات تشخیصی و درمانی همچون آزمایشگاه، دیالیز، سی تی اسکن و ماموگرافی است به اتمام رسیده و فاز دوم آن شامل احداث کلینیک تخصصی، محوطه و نما و درحال اجراست.

وی افزود: همچنین بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه بابت خرید تجهیزات اختصاص یافته و بخشی از آن خریداری و الباقی در حال خریداری است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان خمینی شهر ادامه داد: مقرر شد مرکز جامع خدمات سلامت اصغرآباد بهسازی و با همکاری بخش خصوصی، شیفت عصر به منظور ویزیت، تزریقات و پانسمان راه اندازی شود، احداث پایگاه اورژانس در اصغر آباد با تخصیص زمین، ساخت، تجهیزات وتامین آمبولانس از سوی خیران و تخصیص کد اورژانس و تأمین نیروی انسانی از سوی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی اعلام کرد: در پی آتش سوزی بخش اداری بیمارستان اشرفی خمینی شهر تصمیم بر آن شد که بشکل موقتی تعدادی کانکس در محوطه بیمارستان برای این امر اختصاص یابد و در بلندمدت با تخصیص زمینهای مجاور با همکاری و کمک خیران، و پیگیری از شهرداری، فضای اداری جدید برای بیمارستان احداث شود.

اویسی از تخصیص یک دستگاه سی تی اسکن و بازسازی مرکز قدیمی تصویر برداری بیمارستان اشرفی خمینی شهر خبر داد و ادامه داد: تخریب فضای فرسوده و بهسازی مرکز جدید تصویر برداری انجام و در مرحله اجرای تأسیسات و سپس نازک کاری است.

وی افزود: پروژه احداث و راه اندازی مرکز جامع سلامت شهید موسوی اندوان در متراژ ۸۳۵ متر مربع در دو طبقه در حال اجراست و برنامه‌ریزی لازم برای اتمام و افتتاح آن در شهریور ماه سال آینده صورت گرفته است، در این مرکز تمام خدماتی بهداشتی همچون پزشکی، مامایی، روانشناسی، تغذیه، بهداشت محیط و حرفه‌ای به بیش از ۱۴ هزار نفر ارائه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان خمینی شهر با اشاره به اتمام ساخت واحد MRI و پیگیری نصب و راه اندازی دستگاه MRI بیمارستان ۹ دی تا پایان سال، اعلام کرد: همچنین بخش دیالیز بیمارستان در دو طبقه با ظرفیت ۶۴ نفر با همکاری خیران ساخته خواهد شد که تفاهم نامه آن در حال امضاست.

وی افزود: نقشه ساخت فاز یک بخش دیالیز بیمارستان ۹ دی با ظرفیت پذیرش ۳۲ بیمار آماده شده است که بخشی از سوی دانشگاه و بخشی توسط خیران تأمین می‌شود.

اویسی اعلام کرد: در مورد زمین واقع در خیابان مدرس در جوار شهرداری، برنامه‌ریزی پروژه اشتراکی با شهرداری برای احداث پارکینگ طبقاتی تجاری و اداری به منظور انتقال بخش اداری ستاد شبکه بهداشت، مطرح شده‌است و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046109

مهمترین اخبار ایران و جهان: