نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 18:24

چینی‌ها بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در زنجان دارند

زنجان-مدیرکل اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: چین با بیش از ۳۹۵ هزار دلار بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در زنجان را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نادری ظهر پنجشنبه در جلسه اطلس سرمایه گذاری استان - سامانه sdi و منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی زنجان ۱۲ متقاضی داشت که پس از صدور فراخوان و ارزیابی فنی، تخصصی و مالی یک سازمان انتخاب شد.

وی با اشاره به ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ابراز کرد: پذیرش متقاضیان و هماهنگی و پیگیری بین دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران، شناسایی و گردآوری فرصت‌های‌ سرمایه‌گذاری در چارچوب تعیین شده و فرهنگسازی و مساعد کردن فضای سرمایه‌گذاری بین اقشار مختلف جامعه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی از وظایف این مرکز است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان زنجان طرح اطلس سرمایه‌گذاری برای اموری مثل پیگیری استفاده از داده در بستر SDI استانی، پنجره واحد مدیریت زمین و همکاری و هماهنگی با دبیرخانه مقررات‌زدایی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار را از دیگر اهداف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

وی با اشاره به پکیچ ظرفیت استان در اطلس سرمایه گذاری، بیان کرد: این پکیچ شامل ظرفیت‌ها، اولویت، فرصت و مشوق‌های سرمایه‌گذاری است.

نادری با اشاره جلسات برگزار شده با سرمایه گذاران(پذیریش و بررسی مسائل و مشکلات طرح‌ها) یادآور شد: توزیع طرح‌های سرمایه گذاری خارجی مصوب در زنجان ۱۰، ابهر ۵، ایجرود و سلطانیه نیز هر کدام ۲ طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت با ۱۷ طرح بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: چین، با حجم سرمایه گذاری۳۹۵.۷۹۶ هزار دلار تحت عنوان ۸ طرح در جایگاه اول سپس کشورهای هلند، ترکیه و امارات و... جز توزیع طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی مصوب هستند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی فعال یا دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی معتبر در استان از سال ۸۶ تا کنون را ۱۹ طرح برشمرد و گفت: حجم سرمایه گذاری مصوب۱.۰۸۷ میلیون دلار وحجم سرمایه گذاری وارد شده ۶۸۴ میلیون دلار است.

وی با اشاره به اشتغال ۵۱۶۴ نفر، در رابطه با تعداد مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده در ۱۱ ماهه سال‌جاری، ادامه داد: در این مقوله یک مجوز داشتیم،حجم سرمایه‌گذاری مصوب در ۱۱ ماهه امسال ۱.۷۵ میلیون دلار و حجم سرمایه‌گذاری وارد شده نیز ۱۵.۴ میلیون دلار بود.

نادری با اشاره به جمع سرمایه مصوب ۱۰۸۷.۴ میلیون دلار میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب و وارده استان زنجان از سال ۸۶ تاکنون، ابراز کرد: سرمایه وارده در کل ۶۸۴ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068497

مهمترین اخبار ایران و جهان: