نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 13:24

کتاب غلامعلی بایندر در سنندج رونمایی شد

کتاب غلامعلی بایندر نوشته محمد مریوانی همزمان با 44مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،کتاب "غلامعلی بایندر" نوشته "محمد مریوانی" همزمان با 44مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در محل سالن شماره۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی شد.

دریابان غلامعلی بایندر یکی از ۵ فرزند علی اکبر خان دبیر دربار از سران طائفه بایندر بیجار گروس و از نوادگان فاضل خان گروسی است که در ۲۳ آذر ۱۲۷۷ در تهران متولد و پس از گذراندن دوره های مختلف در داخل و کشورهای ایتالیا و فرانسه و در دو دوره مختلف فرماندهی نیروی دریایی جنوب را برعهده داشته است.

کتاب خلیج فارس در سال ۱۳۱۷ و جغرافیای خلیج فارس ۱۳۱۹ از تألیفات ایشان محسوب می شود.

وی در سال ۱۳۲۰ در راه وطن و ایستادگی در برابر قوای انگلیس به شهادت رسید. دریافت نشان ذوالفقار بالاترین نشان نظامی در سال ۱۳۰۴ ، نشان افتخار درجه ۳ سپه در سال ۱۳۰۵؛ نشان ناج از کشورایتالیا در سال ۱۳۱۰ بخشی از افتخارات این فرمانده دلاور ایرانی است. کتاب " غلامعلی بایندر" نوشته محمد مریوانی در ۱۴۴ صفحه مهر ماه ۱۴۰۱ توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری منشر و روانه بازار شده است.

انتهای پیام/2330/71

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1033109

مهمترین اخبار ایران و جهان: