نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 19:06

فعالیت ۳۰۰ مشاور املاک فاقد پروانه در اردبیل

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به رغم تلاش و پیگیری برای ممانعت از فعالیت مشاوران املاک فاقد پروانه، همچنان ۳۰۰ مشاور املاک غیرقانونی را در اردبیل شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی صنف مشاوران املاک در اردبیل اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ واحد صنفی املاک و مشاوران ساختمان در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که سعی کردیم با همکاری اتحادیه‌ها برای این مجموعه‌های صنفی نشان کی.یو.آر را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: مشاوران املاکی که با نصب کد کی.یو.آر فعالیت می‌کنند، دارای مجوز قانونی برای خرید و فروش هستند و به مشاوران غیر از این نشان مردم نباید برای معامله املاک مراجعه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با این ساماندهی سعی شده تا نرخ مصوب به ازای خرید و فروش واحدهای مسکونی به صاحبان املاک ارائه شود تا نرخ بالاتری را دریافت نکنند.

صادقی افزود: متأسفانه برخی از مشاوران با کد همکاران دیگر اقدام به معامله می‌کنند که چنین امری غیرقانونی است و اگر مردم واحدهای مشاوره املاک فاقد کد کی.یو.آر مواجه شدند، می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در این حوزه ورود پیدا کرده و بیشترین حساسیت مربوط به تخلفات واحدهای پیش فروش شده است که در این زمینه باید قانون پیش فروش واحدهای مسکونی و ساختمانی در سال ۸۹ ابلاغ شده، به دقت مراعات و رعایت شود.

صادقی اضافه کرد: افرادی که برای معامله و خرید واحدهای پیش فروش ساختمان اقدام می‌کنند باید تمام جوانب امر را در نظر گرفته و فرآیند را به شکل قانونی در دفاتر ثبت رسمی انجام دهند تا موارد قید شده در دفترخانه به تأیید طرفین برسد.

وی بیان کرد: اگر مشاوران املاک موارد قید شده در قانون پیش فروش ساختمان را رعایت نکنند در مرحله اول یک سال، در مرحله بعد ۲ سال و در صورت تکرار تخلف برای همیشه پروانه آنها تعلیق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری اتحادیه‌های مشاوران املاک آموزش لازم به صاحبان این واحدها ارائه شود تا خدمات مطلوب‌تری را به مردم انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040909

مهمترین اخبار ایران و جهان: