نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 17:35

قصور مدیران در عدم همراهی سرمایه‌گذاران بخشودنی نیست

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: مدیرانی که با سرمایه‌گذاران همراهی نکرده و در روند صدور مجوز تعللی به وجود آورند، با برخورد جدی روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در دیدار اخیر کارآفرینان با مقام معظم رهبری مباحث جدی در حل مشکلات و موانع مطرح شد که می‌تواند سرمنشأ حرکت تحولی ما در حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: در کنار رشد سریع و مستمر اقتصادی کشور با مبنای هشت درصد، ضروری است تا تولید و اشتغال مورد حمایت جدی قرار گرفته و در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرند.

استاندار اردبیل حمایت از بنگاه‌های اقتصادی با همراهی بخش خصوصی و تفسیر قوانین را به نفع فعالان این عرصه یادآور شد و گفت: باید بهره‌وری را در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم و سعی ما بر این باشد تا در بخش کشاورزی، بهره‌وری آب با اجرای طرح‌های آبیاری مدرن ارتقا پیدا کند.

عاملی ضرورت حل مشکلات ناشی از تصمیم‌گیری‌های متناقض و تغییرات مکرر در قوانین و مقررات را یادآور شد و افزود: مطالبه اصلی بخش خصوصی حرکت تحولی مدیران و صدور مجوزها در کوتاه‌ترین زمان برای اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز بر همین اساس ما هدف‌گذاری خودمان را انجام دادیم تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تأمین زمین در خدمت سرمایه‌گذاران باشیم.

عاملی با انتقاد از برخی مدیران که نسبت به همراهی سرمایه‌گذاران و صدور مجوزها قصور می‌کنند، اضافه کرد: این قصور و کوتاهی پذیرفتنی نیست و شایسته است به صورت استانی موانع و مشکلات برطرف شده و با راهکارهای مطلوب فرصت فعالیت‌های مناسب و حمایت از تولید و اشتغال را مهیا کنیم.

وی بیان کرد: بدون طولانی شدن صدور مجوزها بهتر است با اختیارات استانی مدیران موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران را برطرف کنند و در پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی نیز هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما حق نداریم در مسیر تسهیل فرآیند خدمت‌رسانی به مردم دست‌اندازی ایجاد کنیم بلکه بهتر است صدور مجوزها در کوتاه‌ترین زمان از سوی دستگاه‌های زیربنایی انجام شده و تا آخر سال کارهای بر زمین مانده سر و سامان پیدا کند.

وی از بانک‌های عامل خواست تا بر اساس مصوبات قانونی و اختیارات مدیران استانی نهایت همکاری را در تقسیط و امهال بدهی‌های فعالان بخش اقتصادی و تولیدی انجام دهند تا تلاشگران این عرصه با دغدغه کمتر در سنگر تولید حاضر شوند.

عاملی تصریح کرد: اقتصاد و دارایی استان در کنار شناسایی قوانین مخل تولید سعی کرده تا سامانه یکپارچه پاسخگویی به استعلامات را راه‌اندازی کند و همچنان تاکید ما بر این است تا استعلامات یک بار و کار ادغام کارگروه‌های استانی نیز در صدور مجوزها به سرعت انجام شود.

وی نگاه اقتصادی به فعالیت‌های حوزه دامپروری و توسعه گلخانه‌ها را یادآور شد و گفت: در اکثر مناطق استان طرح‌های حوزه دامپروری، پرورش طیور، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای هدف‌گذاری شده و دولت تلاش می‌کند به اشکال مختلف حمایت لازم را انجام دهد.

عاملی افزود: ما باید با در نظر گرفتن شرایط سخت اقتصادی موجود به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا این دوران گذر به سرعت طی شده و افق روشن در پیش روی فعالان این حوزه قرار گیرد.

استاندار اردبیل از آمادگی برای دوره‌های آموزشی رایگان برای فعالان حوزه‌های مختلف گلخانه‌ای، نظام تبدیلی و فرآوری اشاره کرد و ادامه داد: در کنار انتقال گاز از طریق خط دوم به گرمی و پارس‌آباد، ۶۶ میلیارد تومان منابع جذب شده تا توسعه زیرساخت‌ها انجام شود و ۵۰۰ هکتار گلخانه جدید در این استان راه‌اندازی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040797

مهمترین اخبار ایران و جهان: