نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 11:04

حضرت امام موسی کاظم (ع) الگوی صبر و استقامت در برابر مشکلات است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: حضرت امام موسی کاظم (ع) نمونه بارز صبر بر قضای الهی و استقامت در برابر مشکلات است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، آن حضرت را نمونه و اسوه کامل صبر و تحمل در مقابل مشکلات عنوان و نقش امام موسی کاظم (ع) را در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی نقشی بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: امام موسی کاظم (ع) نمونه بارز و عینی مبارزه با کفر بود.

وی افزود: در زمان امامت امام موسی کاظم (ع)، به علت فضای خفقانی که وجود داشت و ظلم‌هایی که از سوی خلفا بر مردم می‌شد، قیام‌هایی از سوی شیعیان انجام شد که امام موسی کاظم (ع) آنها را هدایت و راهبری می‌کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: این امام همام به‌عنوان باب الحوائج در بین مردم معروف است این شهرت به نحوی است که حتی اهل سنت نیز بر آن آگاه هستند و برای حوائج و خواسته‌های خود به بارگاه این امام بزرگوار پناه می‌آورند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، حلم و بردباری را از ویژگی‌های اخلاقی امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد و افزود: حلم و بردباری از ویژگی‌های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به‌ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند. امام هفتم علیه السلام که به خاطر همین ویژگی «کاظم» لقب گرفت، علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود، با دشمنان و بداندیشان با نرمی رفتار می‌کرد و با این شیوه به تربیت آنان می‌پرداخت.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره تربیتی ائمه معصومین (ع) تاکید کرد و گفت: تربیت صحیح فرزند یکی از مهم‌ترین وظایف والدین و مربیان در عرصه زندگی است تا با تربیت اصولی، استعدادهای آنان را شناخته و در شکوفا کردن آن برای رسیدن به قله کمال و رستگاری تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: از آنجایی که امامان معصوم (ع) بهترین شیوه‌های تربیتی فرزند را به پیروان خود ارائه کرده اند، زندگی پر افتخار آنان می‌تواند به عنوان موفق ترین الگوهای تربیتی در طول تاریخ بشر مطرح شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040053

مهمترین اخبار ایران و جهان: