نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 12:48

نیاز به خون دائمی است/ کرمانشاهی‌ها اهدای خون را در ایام پایانی سال فراموش نکنند

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان را پیش‌رو داریم، احتمال می‌دهیم ذخایر خونی مقداری کاهش یابد و در تأمین خون مورد نیاز بیماران دچار مشکل شویم، لذا از شهروندان می‌خواهیم اهدای خون را در ایام پایانی سال فراموش نکنند.

مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در ایام پایانی سال با توجه نیاز بیماران و افزایش جراحی‌ها در مراکز درمانی؛ نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان را پیش‌رو داریم، احتمال می‌دهیم ذخایر خونی مقداری کاهش یابد و در تأمین خون مورد نیاز بیماران دچار مشکل شویم بنابراین از شهروندانی که شرایط اهدای خون را دارند می‌خواهیم در این ایام پایانی سال نیاز بیماران نیازمند به خون و فرآوردهای خونی را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۱۱ ماه سپری شده از سال ۵۰ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کرده؛ گفت: از آنجا که سلامت اهداکننده و گیرنده خون مهم است، مراجعه کنندگان معاینه و مشاوره می‌شوند و اگر اهدای خون برای سلامتی اهداکننده و گیرنده خطری نداشته باشد، پذیرش می‌شوند.

وی تصریح کرد: ۴۷ هزار نفر از این تعداد مراجعه‌کنندگان امسال موفق به اهدای خون شده که در مقایسه با سال گذشته از افزایش ۱۰ درصدی حکایت دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060797

مهمترین اخبار ایران و جهان: