نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 11:23

دهکده های تندرستی در مازندران/ مسافران بهاری ۱۲ درصد رشد یافت

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی مازندران ایجاد دهکده های تندرستی را با توجه به ظرفیت و موقعیت های استان ضروری برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر صبح پنجشنبه در نشست بررسی ابعاد احداث دهکده‌های تندرستی گفت: در حال برنامه‌ریزی برای توسعه متوازن مازندران بر اساس آمایش سرزمینی هستیم و در نظر داریم با استفاده از ظرفیت بی‌نظیر مازندران در حوزه گردشگری و با توجه به زیرساخت‌های موجود، مازندران را به‌عنوان قطب گردشگری در حوزه تندرستی معرفی کنیم.

برزگر با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری در این استان افزایش یافته است و افراد زیادی خواهان سرمایه‌گذاری در استان هستند افزود: تلاش اداره‌کل بر این مبنا است که مشخصات و اطلاعاتی که در حوزه معاونت گردشگری وجود دارد خروجی آن به صورت پروژه در معاونت سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به ظرفیت روستاهای مازندران و جذابیت برای حضور گردشگران گفت: در تلاش هستیم با هدایت سرمایه‌گذاران برای ایجاد دهکده‌های تندرستی، مازندران را به قطب گردشگری تندرستی بدل کنیم.

برزگر با اشاره به ثبت ملی دو شهر و یکی روستای ملی صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۱ افزود: برندسازی و تولید محصولات صنایع‌دستی ترکیبی، خلاقانه، کاربردی و صادرات محور در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در اداره‌کل، ستاد تسهیل ایجاد شد افزود: با بازدید حضوری از پروژه‌های استان به همراه دستگاه‌های ذیربط مشکلات پروژه‌ها و تأسیسات از نزدیک بررسی و اقدامات لازم برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌شود.

افزایش ۱۲ درصدی گردشگران در بهار ۱۴۰۲

برزگر در ادامه این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در خدمات سفر ۱۴۰۲ استان مازندران افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در نوروز امسال شاهد افزایش ۱۲ درصد ورودی گردشگران در مازندران بودیم.

وی با بیان این‌که در نوروز امسال بیش از ۲۰ میلیون شب اقامت را در مازندران شاهد بودیم افزود: سهم روستاهای مازندران ۴ میلیون شب اقامت بود که نشان از ظرفیت و اهمیت گردشگری روستایی دارد.

برزگر همچنین با اشاره به اینکه از دی‌ماه ۱۴۰۱، ستاد خدمات سفر تشکیل شد، افزود: جلسات زیادی با محوریت استانداری مازندران برگزار و ۱۲ کمیته در استان با تمام ظرفیت در تلاش بودند تا شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته برای مسافرین و گردشگران به وجود بیاید که جا دارد از تلاش‌های استاندار مازندران تقدیر و تشکر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161397

مهمترین اخبار ایران و جهان: