نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:38

دانشگاهیان کرمانشاه برای حل مشکلات استان راه حل علمی ارائه دهند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان دارای مشکلات بسیار اما ظرفیت‌های گسترده‌ای است، گفت: دانشگاهیان کرمانشاه برای حل مشکلات استان راه حل علمی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی ظهر چهارشنبه در نشست صمیمانه سه ساعته با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه که در سالن شهید شهریاری دانشکده علوم دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: باوجود اینکه در استان مسائل و مشکلات زیادی داریم اما ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری نیز در استان داریم.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه‌های استان این ظرفیت وجود دارد که برای حل بسیاری از مشکلات استان ورود کنند، خاطرنشان کرد: برای نمونه حاضریم صفر تا صد طراحی یکی از مرزهای استان را در اختیار دانشگاهیان قرار دهیم تا با استفاده از ظرفیت و وجاهت علمی در آن یک طراحی همه جانبه را انجام دهند و زمینه تحولاتی را ایجاد و ثروت خلق کنند البته این پیشنهاد را سابقا به دانشگاهیان داده‌ام اما هنوز جوابی نگرفته‌ام.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه‌های ما باید تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: آیا اگر برخی دانشگاه‌های استان را از کرمانشاه خارج کنیم و به نقطه و یا استانی دیگر ببریم، اتفاق و خسارت بزرگی برای استان رخ خواهد داد یا اینکه تغییری در صنعت، کشاورزی، خدمات و… برای مردم رخ نمی‌دهد؟ باید در این باره تأمل کنیم و اگر پاسخ این سوال «نه» باشد با یک واقعیت تلخ روبرو هستیم که باید برایش چاره اندیشی کرد.

صحرایی بر لزوم توجه دانشگاه‌های استان به مسئولیت اجتماعی خود در قبال استان تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه در استان تعدادی زیادی معتاد متجاهر داریم که از یک هفته قبل از تعطیلات نوروز تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر از آنها را جمع آوری و ساماندهی کرده‌ایم و این معتادین بخشی از جامعه ارزشمند استان و برادران و خواهران ما هستند که گرفتار این معضل شده‌اند ودر این زمینه معتقدم که رشته‌های جامعه شناسی، روانشناسی و.... دانشگاه‌ها می‌توانند برای کمک به این جوانان آسیب دیده پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: برای سایر مشکلات موجود در استان کرمانشاه هم مانند تنش آبی این دانشگاه‌ها هستند که باید به عنوان مسئولیت اجتماعی خود ورود کرده و راهکار و پیشنهاد اجرایی و کاربردی ارائه دهند.

صحرایی خاطرنشان کرد: ارزش کار دانشگاهی را می‌دانم و مشتاقم دانشگاه‌های استان در سازندگی نقش فعالی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به دغدغه‌ها و مطالباتی که دانشجویان در این نشست مطرح کردند، بیان کرد: دانشجویان صادقانه، صریح و شفاف دغدغه‌های خود را در فضایی پر شور و نشاط بیان کردند.

وی ادامه داد: مجموعه دیدگاه‌ها و پیشنهادات بسیار خوبی توسط دانشجویان در این نشست عنوان شد و معتقدم این قشر می‌توانند به عنوان بدنه فرهیخته جامعه، در بسیاری از کارها کمک کننده باشند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی، گفت: باید در فضایی مبتنی بر انصاف، گفت و گوی متعادل و حفظ احترام، بین جامعه دانشگاهی و مسئولین چنین نشست‌هایی برگزار شود.

وی یادآوری کرد: طی چندماه گذشته که به استان آمده‌ام، نشست‌هایی را با اساتید دانشگاهی، حوزویان و گروه‌های مختلف داشته‌ام که در آنها آرمان‌ها و اینکه باید «به کجا برسیم» را به هم یادآوری کرده‌ایم، افزود: در نشست‌های بعدی باید یک پله بالاتر از توصیف مشکلات برویم و پیشنهادهای اجرایی با تقویم مشخص ارائه کنیم‌.

وی با تاکید براینکه نشست‌های بعدی پیشنهاد محور شود، گفت: برخی از دانشجویانی که در این نشست گلایه‌های خود را مطرح کردند، خواستار کمک استان به دانشگاه‌ها شدند، این درحالی است که دانشگاه خودش می‌تواند محل خلق ثروت باشد.

گفتنی است، در این دیدار ۱۳ نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مختلف، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را درباره مسائل مهم استان بیان کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159953

مهمترین اخبار ایران و جهان: