نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 18:22

دولت کشاورزان خسارت دیده را بلاعوض کمک کند

بیله سوار - نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود دولت مردمی به دنبال خشکسالی شدید در استان اردبیل کشاورزان این خطه را بلاعوض مساعدت کند.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به شدت خشکسالی ما از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواستیم تا به همراه رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی در شمال استان اردبیل حاضر شده و از نزدیک در جریان شدت خشکسالی و خسارت وارده به اراضی دیمزار قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اراضی دیم شهرستان بیله سوار براثر خشکسالی خسارت دیده اند، خاطرنشان کرد: ۹۰ هزار هکتار اراضی دیم این منطقه به حدی خسارت دیده که حتی در یک هکتار از این اراضی محصول قابل برداشت نیست.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی افزود: سه سال پشت سر هم خشکسالی کشاورزان این منطقه را با تنگنا مواجه و در ضیق معیشت قرار داده و حتی صندوق بیمه نیز توان پرداخت خسارت را در موعد مقرر ندارد.

جهانگیرزاده مطالبه اصلی کشاورزان را پرداخت کمک‌های بلاعوض دولت به زارعین اعلام کرد و گفت: اگر این کمک‌ها و مساعدت‌ها انجام نشود امکان مهاجرت روستاییان و کشاورزان به حاشیه شهرها ایجاد شده و ما این مناطق را خالی از سکنه خواهیم دید.

وی خاطرنشان کرد: بروز این پدیده به حاشیه نشینی منجر شده و قطعاً آسیب‌ها و تهدیدهای آن بیشتر خواهد بود.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دو استان گلستان و اردبیل بیشترین صدمه را از خشکسالی و پدیده‌های جوی به ویژه جاری شدن سیل و تگرگ دیده اند و انتظار می‌رود هیئت دولت در سریع‌ترین زمان تصمیم جدی گرفته و با پرداخت کمک‌های بلاعوض کشاورزان را برای سال زراعی آینده امیدوار به کشت و زرع کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192509

مهمترین اخبار ایران و جهان: