نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 13:11

ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از فردا/ هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از صبح فردا یکشنبه 6 فروردین‌ماه سامانه بارشی وارد استان می‌شود که سبب ایجاد رگبار و رعدوبرق، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، احتمال بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

معصومه نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از صبح فردا یکشنبه ۶ فروردین‌ماه یک سامانه بارشی وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود که سبب ایجاد رگبار و رعدوبرق، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، احتمال بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سامانه بارشی تا بعدازظهر روز سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه در استان فعال است.

وی افزود: شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، قسمتی از فارسان، کیار(شلمزار)، لردگان، خانمیرزا، فلارد و جنوب بروجن تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند و مناطق شرقی استان شامل مناطق بن، شهرکرد و سامان بارش‌های ضعیفی خواهند داشت. 

نوروزی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی نارنجی در استان، اضافه کرد: احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، لغزندگی، سطح جاده‌ها و اختلال در تردد به ویژه در گردنه‌ها، کاهش دید افقی و خسارت به محصولات باغی دور از انتظار نیست.

وی از مردم استان و گردشگران درخواست کرد تا از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1109497

مهمترین اخبار ایران و جهان: