نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 08:51

مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در گناوه برگزار شد

گناوه- آیین معنوی نخستین شب از شب‌های قدر (نوزدهم) ماه مبارک رمضان شامگاه یکشنبه با حضور اقشار مردم متدین در مناطق مختلف شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب قدر از شب‌های مهم و تعیین کننده سرنوشت هر انسانی و بهترین فرصت برای طلب مغفرت و آمرزش گناهان است و در قرآن کریم و روایات ائمه (ع) مورد تاکید بسیار قرار گرفته و خداوند سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند.

فضیلت هیچیک از شب‌ها در طول سال مانند شب قدر نیست، خداوند متعال در کتاب آسمانی قرآن ارزش این شب پرفضیلت را برتر از هزار ماه بیان فرموده است و به استفاده بهینه از برکات این لیالی بسیار سفارش شده است.

مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در گناوه برگزار شد

اعمال بسیاری درباره شب‌های ماه رمضان، به خصوص شب قدر وجود دارد که احیا و شب زنده داری از جمله آن است.

برنامه‌ها و آئین‌های مختلفی در شب‌های قدر همانند سایر نقاط کشورمان در شهرستان گناوه از سوی متولیان امور فرهنگی و هیأت‌های مذهبی تدارک دیده شده که با حضور مؤمنان و مردم ولایتمدار و دیندار این دیار برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در گناوه برگزار شد

همزمان با نخستین شب از لیالی با فضیلت قدر و در شب ضربت خوردن مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع)، آئین‌های ویژه این شب در نقاط مختلف شهرستان گناوه همزمان با سراسر کشور برگزار شد و مؤمنان دریادل با حضور در اماکن پیش بینی شده به راز و نیاز با معبود خود پرداختند و در سوگ مولای خود عزاداری کردند.

مؤمنان روزه‌دار شهرستان گناوه‌، در اولین شب از لیالی قدر رمضان امسال،، با حضور در مساجد، اماکن مذهبی و حسینیه‌ها، تکایا و برخی نیز در منازل خود، ضمن قرائت آیات قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره و دعای جوشن کبیر و بر سر گرفتن قرآن ندای «سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» سر دادند و در آستان بندگی با خواندن ۱۰۰ فراز از دعای جوشن کبیر از پروردگارشان طلب آمرزش کردند.

مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در گناوه برگزار شد

به همین مناسبت آئین ویژه شب‌های قدر در مصلی جمعه گناوه همراه با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم قرآن به سر و مداحی و مدیحه سرایی با حضور مؤمنان و خداجویان و مسئولان برگزار شد.

این آئین معنوی در شب‌های قدر ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز برگزار خواهد شد.

مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در گناوه برگزار شد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139297

مهمترین اخبار ایران و جهان: