نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 10:23

وزش شدید باد در استان سمنان/ دما کاهش یافت

سمنان- سامانه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که با استقرار سامانه کم فشار بارشی بر آسمان استان سمنان شاهد وزش باد، بارش باران و همچنین کاهش قابل توجه دمای هوا هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی همزمان با روز سیزده بدر بر تمام استان سمنان سیطره انداخته و در کنار کاهش دمای هوا، بارش باران و حتی برف را نیز به دنبال خواهد داشت.

هواشناسی استان سمنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، در برخی نقاط استان بارش پراکنده و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش باران و برف و کولاک پیش بینی می‌شود

کاهش دمای هوا

داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد که همچنین دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه تا روز دوشنبه در اغلب نقاط استان کاهش خواهد داشت آسمان مرکز استان سمنان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید گزارش شده است هم اکنون دمای هوا در مرکز استان سمنان شش درجه بالای صفر است.

در شاهرود دماسنج‌ها عدد سه درجه بالای صفر را نشان می‌دهند همچنین دیشب دمای هوا تا زیر صفر کاهش یافته و در ارتفاعات شاهرود برف باریده و سوز سردی در این شهر گسترانده شده است. از مردم خواسته شده که به ارتفاعات این شهرستان سفر نکنند.

دامغانی‌ها شاهد وزش باد شدید هستند و سرمای هوا نیز نسبت به روزهای قبل بسیار بیشتر شده است. شب گذشته شب بسیار سردی برای دامغانی‌ها تا بعد از شب دوم فروردین ماه بار دیگر سرمای نزدیک به صفر را در بهار ۱۴۰۲ تجربه کنند.

وزش شدید باد

در گرمسار نیز وزش شدید باد را شاهد هستیم و دمای هوا نسبت به ۴۸ ساعت قبل شش درجه سردتر شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای ایوان کی نیز برای امروز ۱۷ و هشت درجه بالای صفر اعلام شده است. در میامی دمای هوا سه درجه بالای صفر است و آسمان کاملاً ابری و هوا بسیار سرد است سرمایی که تا فردا نیز تداوم خواهد داشت.

سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راه استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به وزش باد شدید در استان بیان کرد: رانندگان مراقب وزش باد شدید در محورهای استان باشند چرا که به راحتی می‌تواند تعادل خودرو را بر هم بزند.

وی با بیان اینکه با توجه به زمان بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان سمنان روان اما پرحجم است، تاکید کرد: رانندگان همزمان با روز طبیعت از سبقت و سرعت غیرمجاز پزهیز کنند همچنین حرکات نمایشی نیز منجر به افزایش ریسک خطر تصادفات خواهد شد که باید از آن دوری کرد.

امکان مخاطرات رانندگی

توصیه پلیس راه این است که مردم در ارتفاعات حضور پیدا نکنند چرا که امکان است با بارش و بارندگی‌ها، خودروها دچار شرایط نامساعد شوند و حتی نیاز به امداد رسانی نیز به وجود بیاید از سوی دیگر رانندگی در زمان وزش باد شدید تنها با سرعت ممکن امکان پذیر است چرا که افزایش سرعت با واژگونی و مخاطرات همراه خواهد بود.

از مردم خواسته شده تا در روز طبیعت، به افراد با تجربه در رانندگی اعتماد کرده و نگذارند تا خودروها توسط افرادی که به تازگی گواهینامه دریافت کرده‌اند، رانده شود چرا که وضعیت در استان سمنان وضعیت پایداری نیست و هر لحظه ممکن است شرایط آب و هوایی تغییر کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1122353

مهمترین اخبار ایران و جهان: