نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 11:34

نیازمند تربیت متخصصان خوب برای رسانه‌ها هستیم

قزوین- رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین با بیان اینکه نیازمند تربیت متخصصان خوب برای رسانه‌ها هستیم گفت: اصحاب رسانه در استان قزوین باید به دنبال به روز کردن خود باشند.

محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به الزامات امیدآفرینی رسانه‌ها در جامعه اظهار کرد: جنگ رسانه‌ای، جنگ در عرصه افکار عمومی است و ابزارهایی دارد.

وی با بیان اینکه رسانه و اصحاب آن اصلی ترین ابزار دشمن در میدان نبرد با افکار عمومی محسوب می‌شوند، افزود: مهمترین مسئله این است که باید از عرصه نبرد و جنگ شناخت دقیقی از صحنه داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین ادامه داد: رسانه‌های داخلی ابتدا باید اهداف و برنامه‌های دشمن را بشناسند و بدانند که طراحان و عوامل اجرایی و پشتیبانی این رسانه‌ها چه کسانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با قدرت به دنبال القای ناامیدی و ناکارآمدی نظام است، اضافه کرد: باید بتوانیم از طریق آگاه سازی عمومی و اطلاع رسانی به مردم در قالب‌های مختلف رسانه‌ای این نقشه دشمن را خنثی کنیم.

کشاورز با بیان اینکه از سوی دیگر نیازمند تربیت متخصصان خوب برای رسانه‌ها هستیم، عنوان کرد: امروز گسترش دسترسی به منابع خبری مجازی و غیرمجازی باعث شده تا مخاطب به دنبال تبیین رسانه‌های داخلی نباشد بلکه خود به دنبال محتوا خواهد بود و می‌تواند این محتوا صحیح نیز نباشد.

وی گفت: مهمترین راهبرد مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن بر ضد جمهوری اسلامی افزایش اعتماد مخاطب به رسانه‌های داخلی از راه پاسخگویی جامع و کامل به همه نیازهای خبری و رسانه‌ای او است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: مخاطب باید حس بی طرفی و غیرجانبدارانه افراطی را در رسانه‌های داخلی احساس کند.

از دست دادن مرجعیت رسانه‌های داخلی خسارت جبران ناپذیری به دنبال دارد

وی افزود: ادامه از دست دادن مرجعیت توسط رسانه‌های داخلی می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را برای کشور داشته باشد و نیاز است نهادهای متولی فکری برای آن داشته باشند.

کشاورز تاکید کرد: شخصی که توانایی درک و تحلیل پیام‌های دریافتی خود را داشته باشد و بتواند بر اساس این تحلیل‌ها موضع آگاهانه بگیرد دارای سواد رسانه است.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که سطح سواد رسانه بالا نباشد رسانه‌ها می‌توانند مسیر جامعه را تغییر دهند، اضافه کرد: ساده‌ترین راه مقابله با دروغ پردازی دشمنان در رسانه این است که در مواجهه با رسانه زودباور و ساده باور نباشیم و از باورپذیری و حتی انتشار مطالب غیرواقع و غیرمستند پرهیز کنیم.

این مسئول ادامه داد: دشمن به دنبال این است تا با استفاده رسانه وهیجانی کردن فضا امنیت کشور را بر هم بزند و با وارونه نشان دادن مسائل یاس و ناامیدی را القا کند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین راه مقابله با این رسانه‌ها تقویت سواد رسانه‌ای جامعه است، تصریح کرد: امید نقطه مهم و کلیدی جامعه است و هرکاری که منجر به ناامیدی در جامعه شود غلط است و در جهت مسیر دشمن خواهد بود.

کشاورز در پایان با بیان اینکه اصحاب رسانه در استان قزوین باید به دنبال به روز کردن خود باشند، یادآور شد: شناخت ذائقه مخاطب یک اصل مهم است و باید بتوانیم از فن اوری های جدید خیلی ساده‌تر اطلاعات را به مخاطب برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1115853

مهمترین اخبار ایران و جهان: