نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 10:49

افزایش نقش پیشگیرانه یگان هان حفاظت درحفظ حقوق بیت المال

معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا بر افزایش نقش پیشگیرانه یگان‌های حفاظت تأکید کرد و گفت: حفظ بیت المال و اموال و پیشگیری از ارتکاب جرم از وظایف مهم این یگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عباس مسعودی در پایان پانزدهمین جلسه قرارگاه نوروزی ابوذر ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و همزمانی آن با بهار قرآن، از زحمات و تلاش‌های یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی تقدیر و بر افزایش نقش پیشگیرانه این یگان‌ها در جهت حفظ حقوق بیت المال و اموال مردم تأکید کرد.

وی اظهار داشت: پلیس پیشگیری به عنوان گسترده‌ترین پلیس تخصصی با حجم مأموریتی بالا در صدد است با تسهیل گری لازم و هموارسازی مسیر توسعه امنیت مردم پایه، گام‌های اساسی و مؤثری در چارچوب قانون و مقررات به منظور افزایش سطح توانمندی یگان‌های حفاظت و مردمی کردن امنیت بردارد.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا گفت: در این بهار قرآنی که مردم در سفرهای نوروزی به سر می‌برند به راستی نیاز ضروری جامعه، حضور جان برکفانی است که حافظ نظم و امنیت مردم باشند تا تمامی فعالیت‌ها در سایه این آرامش، به شکوفایی برسند، در این مسیر پلیس پیشگیری فراجا نقش مهم و کلیدی بر عهده دارد و در ایام نوروز با توجه به اینکه سوءاستفاده کنندگان و مجرمان به دنبال دست اندازی به اراضی ملی و تصرف منابع طبیعی هستند، گشت‌های یگان‌های حفاظتی افزایش یافته و شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

این مقام ارشد انتظامی فلسفه وجودی یگان‌های حفاظت در دستگاه‌های دولتی را پیشگیری از ارتکاب جرم و هرگونه تعدی و تعرض به بیت المال عنوان کرد و با تأکید بر افزایش نقش پیشگیرانه این یگان‌ها بیان کرد: در دستگاه‌هایی نظیر جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و … اصل بر این است که از همان ابتدا که افراد طمعکار و متجاوز تصمیم به تجاوز و تعدی به اموال عمومی دارند با آنان برخورد قانونی شود.

سردار مسعودی در پایان تصریح کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ قدردان زحمات تمامی همکارانم در سراسر کشور به ویژه خانواده‌های این عزیزان که نقش بالایی در موفقیت سازمان دارند، هستم و از آنان تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1115753

مهمترین اخبار ایران و جهان: