نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 18:28

وقوع ناپایداری جوی در زنجان/ پیش‌بینی دمای زیر صفر

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از اواخر شنبه استان بتدریج شاهد افزایش ناپایداری‌ها خواهد بود، گفت: وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید به‌ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه و رگبار پراکنده باران و رعدوبرق از جمله ناپایداری‌های پیش‌بینی شده است.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا جو نسبتا پایداری در منطقه حاکم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه امروز و فردا آسمان عمدتا صاف پیش‌بینی می‌شود، افزود: از اواخر شنبه بتدریج شاهد افزایش ناپایداری‌ها خواهیم بود.

وی وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید به‌ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه را از جمله ناپایداری‌های جوی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این انتظار می‌رود که طی این روزها رگبار پراکنده باران و رعدوبرق را شاهد باشیم.

رحمن‌نیا با اشاره به اینکه دمای هوا تا روز یکشنبه افزایشی خواهد بود، ادامه داد: دما از روز دوشنبه روند کاهشی پیدا خواهد کرد و احتمالا رخداد دماهای صفر و منفی در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق دور از انتظار نیست.  

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که چورزق با 33 درجه سلسیوس و خیرآباد با یک درجه سلسیوس، به ترتیب گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان بوده‌اند. وی ادامه داد: زنجان با 4 درجه سلسیوس، دومین مرکز استان سرد در کل کشور بوده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1174409

مهمترین اخبار ایران و جهان: