نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 09:10

نرخ بیکاری در همدان به ۹ درصد رسید

همدان- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ در استان همدان ۹ درصد بوده است.

مصطفی قربان‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته بزرگداشت کار و کارگر اظهار کرد: آمار اشتغال و بیکاری را معمولاً سازمان مدیریت اعلام خواهد کرد و طبق پیگیری‌های انجام شده نرخ اشتغال و مشارکت استان همدان در دو سال اخیر بسیار بالا رفته است و در واقع می‌توان گفت امید پیدا کردن کار بالا رفته است.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت در پاییز سال گذشته ۴۵ بوده است که در مدت مشابه سال قبل یعنی ۱۴۰۰ این نرخ مشارکت ۴۲ بوده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: در سامانه رصد یا همان سامانه اشتغال‌های جدید که دستگاه‌های اجرایی وارد می‌کنند، ۲۶ هزار شغل ایجاد شده است و این آمار نشان از نرخ مشارکت در اشتغال است که افزایش پیدا کرده است و عرضه نیروی کار جدیدی که وارد بازار کار شده را پوشش داده است.

قربان‌فر بابیان اینکه ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر اشتغال برای استان همدان در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، افزود: این آمار با برنامه سه ساله، تعهد سال جاری تحقق پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اشتغال فصلی نوعی اشتغال است مانند کشاورزی که ۶ ماه کار می‌کند و ۶ ماه بعدی سال از درآمد به دست آمده خود روزگار می‌گذراند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پایان گفت: برخی از اشتغال‌های دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی جز مشاغل خرد محسوب می‌شود و اشتغال‌هایی که توسط دستگاه‌های دیگر مانند جهاد کشاورزی که ایجاد می‌شود جز اشتغال‌های کار فرمایی نام گذاری و در سامانه رصد ثبت می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174897

مهمترین اخبار ایران و جهان: