نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 11:53

دیدار وزرای دفاع قزاقستان و هند در «دهلی نو»

وزیر دفاع قزاقستان که برای شرکت در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به «دهلی نو» سفر کرده با همتای هندی خود دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، ژنرال «روسلان ژاکسیلیکوف» وزیر دفاع قزاقستان که برای شرکت در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به «دهلی نو» سفر کرده با «راجنات سینگ» همتای هندی خود دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در مورد وضعیت کنونی و چشم انداز همکاری های نظامی دوجانبه گفت‌وگو کردند.

اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای صبح امروز(جمعه 8 اردیبهشت‌ماه) با حضور وزرای دفاع کشور عضو در هند آغاز به کار کرد.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای‌ شدند. هم اکنون ایران نیز در حال طی کردن مراحل و فرآیندهای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای است.

اکنون افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند. در نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر «دوشنبه» در ماه سپتامبر سال 2021 میلادی مراحل و فرایندهای ارائه مقام شریک گفت وگو به مصر، قطر و عربستان سعودی آغاز شده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173497

مهمترین اخبار ایران و جهان: