نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:39

ضعف عقلانیت عامل گرفتاری‌های یک جامعه است

امام جمعه اردل با اشاره به سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع)، ضعف عقلانیت در یک امت را علت چنین حوادثی دانست و گفت: بسیاری از گرفتاری‌های امت ما از جمله بازی‌های بعضاً پرضرر سیاسی نیز نشأت گرفته از مسئله ضعف عقلانیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردل با اشاره به سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع)، ضعف عقلانیت در یک امت را علت چنین حوادثی دانست و گفت: بسیاری از گرفتاری‌های امت ما از جمله بازی‌های بعضاً پرضرر سیاسی نیز نشأت گرفته از مسئله ضعف عقلانیت است.
 
امام جمعه اردل ضمن تبریک هفته معلم و تقدیر از فرهنگیان این شهرستان، بیان کرد: معلمان همه‌جا اهل مجاهدت و تلاش هستند اما در شهرستان ما این مجاهدت و تلاش دوچندان است.

محمدی افزود: برخی مناطق شهرستان اردل از امکاناتی که در دیگر مناطق است محرومند اما همچنان معلمان مجاهدانه در این مناطق فعالیت می‌کنند.

اردل، شهرستان ثروت‌های نهفته است

وی با اشاره به هفته کارگر، توجه به جایگاه و ارزش کار در جامعه را ضروری دانست و اظهار کرد: شهرستان اردل شهرستان ثروت‌های نهفته است اما استخراج این گنج نیاز به زحمت و مجاهدت دارد.

امام جمعه اردل با اشاره به اینکه در تولید ثروت در عرصه‌های مختلف دچار مشکل هستیم، بیان کرد: بخشی از عدم موفقیت‌ ما در تشویق نسل جوان به کار کردن، به علت ارزش ندادن به این مسئله است.

محمدی در ادامه ارتقای نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردل به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان یک اداره مستقل را خواستار شد.

وی مطرح کرد: در بیان مطالبات باید نقاط قوت و ضعف را با هم ببینیم و از تزریق ناامیدی دوری کنیم.

امام جمعه اردل مسئله آب شرب شهرستان و ضرورت اولویت‌بندی مسائل از سوی مسئولان و ارائه شیوه ورود مردم برای حل آن را ۲ مطالبه مهم عنوان کرد و گفت: تا زمان حصول نتیجه مطلوب، پیگیری این خواسته‌ها ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1174053

مهمترین اخبار ایران و جهان: