نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 18:54

همایش «روز دختر» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: همایش بزرگ روز دختر همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود دخت گرامی امام هشتم فاطمه معصومه (س) در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت اظهار کرد: مردمی‌تر شدن برنامه‌های دهه کرامت از اهمیت خاصی برخوردار است و همانند سال‌های قبل بیشترین برنامه‌ها با محوریت مساجد و محلات خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز برنامه‌های دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر خواهد بود و تا ۱۰ خردادماه سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) این ویژه برنامه ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه نقش آفرینی مردم در این برنامه‌ها نمود عینی همچون سال‌های قبل خواهد داشت، افزود: مردمی‌تر شدن برنامه‌های دهه کرامت از اهمیت خاصی برخوردار است و همانند سال‌های قبل بیشترین برنامه‌ها با محوریت مساجد و محلات خواهد بود.

آمون تصریح کرد: آذین بندی محلات، مساجد و ادارات و نهادهای دولتی و برگزاری جشن‌های محله محور و خانگی از مهمترین برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

وی افزود: برگزاری همایش دختران مسجدی، اجرای طرح میثاق کریمانه، طرح تلاوت نور، پخش صلوات خاصه از بلندگوی مساجد و ادارات، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با محوریت دهه کرامت و برپایی کاروان‌های شادی طی دهه کرامت از جمله برنامه‌هایی است که در سطح استان برگزار می‌شود.

آمون با بیان اینکه این برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان‌ها نیز با شکوه ویژه ای تدوین و برنامه ریزی شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی حمایت‌های لازم را از مجموعه‌های مردمی داشته باشند تا شاهد برگزاری ویژه برنامه‌های با جذابیت‌های بیشتر باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: همدلی اقشار مختلف مردم برای برپایی دهه کرامت نشان از جایگاه اهل بیت (ع) و به ویژه امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183753

مهمترین اخبار ایران و جهان: