نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 19:56

بیله‌سوار مبدأ منطقه آزاد است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مبدأ شروع محدوده منطقه آزاد تجاری استان اردبیل شهرستان مرزی بیله‌سوار است و این محدوده تا نمین ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی عصر چهارشنبه در جمعه فعالان اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: امیدواریم امسال با عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری، اهالی استان اردبیل از مزایای این منطقه استفاده کرده و رشد اقتصادی و تولید را در جبهه‌های مختلف شاهد باشیم.

وی نامگذاری سال ۱۴۰۲ را به نام «مهار تورم و رشد تولید» یک حرکت بی‌نظیر و برگرفته از دوراندیشی مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: برای جلب رضایت مردم، مسئولان باید شبانه‌روزی تلاش کنند تا در کنار مهار تورم‌، به تقویت و رشد تولید کمک کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در سال‌جاری و در عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی را با همراهی دولت پرتلاش انجام داده و به زودی ابعاد مختلف این برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: مسئولان استان شایسته است در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران بومی، زمینه حضور سرمایه‌گذاران غیربومی را به شکل واقعی فراهم کنند تا دغدغه‌ها و نارسایی‌ها یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی وجود ۷۰ هزار جوان بیکار عمدتاً تحصیل‌کرده در استان را یک ظرفیت عظیم برای تقویت جبهه رشد تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال مؤثر اعلام کرد و ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر این جوانان بیکار تحصیل‌کرده وارد میدان کار شده و با تقویت بخش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بتوانیم در کنار رشد تولید، مهار تورم را نیز عملیاتی کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس تحقیق و تفحص اتاق بازرگانی را پیگیر است و در این زمینه اقدامات کارشناسی نیز آغاز شده است.

وی شکوفایی بیشتر استان را مرهون تلاش و سخت‌کوشی مسئولان اجرایی در عرصه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: برای راه آهن اردبیل در لایحه بودجه ۱۴۰۲، یک‌هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده بود که ما در کمیسیون تلفیق این رقم را به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: مردم یقین داشته باشند که افتتاح راه آهن اردبیل – میانه در شهریورماه حتمی است و در این زمینه نباید شک و تردید داشته باشیم.

وی بیان کرد: به محض تکمیل این پروژه، راه آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز کلنگ‌زنی خواهد شد تا شمال استان نیز از مزایای خط ریلی استفاده کند.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اردبیل به پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ تعیین شده و ضروری است تا زیرساخت‌های گردشگری و توانمندی‌ها در این بخش بیش از گذشته نمود پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا مسئولان استانی را در ابعاد مختلف کمک کنیم تا با جذب اعتبارات ملی و ردیف‌های متنوع توسعه استان به شکل همه‌جانبه رقم بخورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1143553

مهمترین اخبار ایران و جهان: