نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 14:20

بیش از ۱۰ تُن فرآورده‌های خام دامی در خوزستان کشف و ضبط شد

اهواز- مدیرکل اداره دامپزشکی خوزستان از کشف و ضبط بیش از ۱۰ تُن فرآورده‌های خام دامی در استان خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۴۰۵ کیلوگرم از این میزان محصولات معدوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح خوزستان اظهار کرد: از ۱۳ اسفندماه پارسال تا ۲۵ فروردین ماه امسال ۱۴ هزار و ۹۱۰ مورد بازدید از قصابی‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

مدیرکل اداره دامپزشکی خوزستان به کشف و ضبط ۱۰ هزار و ۳۲۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی در این بازه زمانی اشاره کرد و افزود: ۶ هزار و ۴۰۵ کیلوگرم از این میزان محصولات معدوم شدند.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها ۶ قصابی پلمب شده‌اند، ادامه داد: در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی خوزستان ۴۸ گروه کارشناسی شامل ۸۴ کارشناس بهداشتی و ۴۰ ناظر شرعی از کشتار دام در کشتارگاه‌های استان تا عرضه آن در بازار مشارکت دارند.

عسکری فرد زمان پایان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی نوروز و ماه مبارک رمضان را چهارم اردیبهشت‌ماه امسال اعلام کرد و افزود: بازدیدهای دوره‌ای پس از پایان این طرح ادامه دارد و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند تا موضوع بررسی و با متخلفان برخورد شود.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و قصابی‌ها تهیه کرده و از خریداری محصولاتی از جمله گوشت قرمز، مرغ کشتار روز و منجمد، ماهی، میگو و… از دست‌فروشان خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151097

مهمترین اخبار ایران و جهان: