نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 13:34

مقابله با آسیب‌های اجتماعی مد نظر آموزش و پرورش استان سمنان باشد

سمنان- استاندار سمنان گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان در کنار مقوله آموزش و تحصیل، به مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز به صورت اولویت، نگاه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع دانش آموزان سمنانی همزمان با آئین مرکزی سپاس معلم در استان سمنان در دبیرستان متوسطه پسرانه دوره اول زنده یاد رحمت الله قدس، بیان کرد: امروز رویکرد نگاه به آینده در راستای پیشبرد بهتر امور در امور علمی، آموزشی و فرهنگی و کسب موفقیت‌های روز افزون، در حوزه آموزش و پرورش امری ضروری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان، آینده سازان نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: در کنار تحصیل و امور علمی، توجه به مسائل و مباحث فرهنگی بسیار حائز اهمیت است که ضرورت دارد در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه معلمان چراغ راه و روشنگر مسیر پیشرفت ما هستند، ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در مراسم روز گذشته تاکید داشتند، شریف‌ترین قشر جامعه، معلم‌های گرانقدر هستند.

هاشمی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳ هزار نفر معلم پرتلاش از شرق تا غرب استان مشغول تعلیم و تربیت آینده سازان هستند، تاکید داشت: هر چه که امروز در حوزه مدیریت امور آموزش و پرورش اقدامات مطلوب برای پیشبرد بهتر اهداف صورت بگیرد، سرمایه گذاری بلند مدت و ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی است‌.

عادل خالقی ثمرین مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه معلمان ما در استان به خوبی جلوه‌های معلمی را به نمایش می‌گذارند، گفت: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا دین خود را به جامعه ادا کنیم زیرا همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، توجه به بحث آموزش و پرورش و همچنین معلمان، سرمایه گذاری است.

به گزارش مهر، زنگ سپاس از معلم امروز در مدارس استان سمنان به صورت همزمان نواخته شد. هشت مراسم محوری نیز در هشت شهرستان استان به همین مناسبت برگزار شد. قرار است ۶۳ معلم نمونه نیز در این هفته تجلیل شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185609

مهمترین اخبار ایران و جهان: