نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 16:17

لازمه های مقابله با خروج گندم از خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر رفع نیاز استان به عنوان اولویت اول در تأمین گندم گفت: بر اساس مصوبه ستاد کالای قاچاق و ارز باید اقدامات لازم برای جلوگیری از خروج گندم از استان پیش بینی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ استان با تأکید بر رفع نیاز استان به عنوان اولویت اول در تأمین گندم اظهارداشت: بر اساس مصوبه ستاد کالای قاچاق و ارز باید اقدامات لازم برای جلوگیری از خروج گندم از استان پیش بینی شود.

وی گفت: با همکاری فراجا و دیگر حوزه‌های متولی از خرید گندم توسط دلالان در خراسان جنوبی جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به نیاز خراسان جنوبی به گندم که از طریق استان های دیگر تأمین می شود، افزود: بر اساس مصوبه ستاد کالای قاچاق کالا و ارز و با عنایت به ضرورت و اهمیت موضوع ، اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری از خروج گندم  از استان باید پیش بینی شود.

معاون استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه گندم کالای استراتژیکی است، تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت های موجود در خضری دشت بیاض و طبس  برای تولید گندم باید مراکز جدید خرید گندم در این نقاط احداث شود.

اشرفی عنوان داشت: با توجه به این که کود رایانه ای در اختیار کشاورزان گندم کار قرار می گیرد، باید از انحراف در این خصوص نیز جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد : باید تلاش شود تا میزان خرید گندم از کشاورزان استان در سال زراعی جاری بیشتر از سال گذشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در طول سال اگر درخواستی برای دریافت تسهیلات خرید خودروی حمل گندم به مراکز خرید ارائه شود، امکان معرفی افراد مورد نظر برای دریافت تسهیلات وجود دارد.

اشرفی تصریح کرد: جلسه ای در روزهای آینده برای تعیین قیمت حمل گندم از مزارع کشاورزان به مراکز خرید با حضور نمایندگان دستگاه های مربوط برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135953

مهمترین اخبار ایران و جهان: