نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 10:05

بارش‌ها در شهرستان کلاله ۳۸ درصد کاهش یافت

کلاله - فرماندار کلاله گفت: بررسی داده های بارشی در شهرستان کلاله بیانگر آن است که بارش‌ها طی هفت سال اخیر در این شهرستان ۳۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیبک صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: میزان بارش‌ها در کلاله از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۱ از ۶۰۳ میلی متر با کاهش ۲۲۸ میلیمتری به ۳۷۵ میلیمتر رسیده است.

فرماندار کلاله گفت: بخشی اعظمی از منابع آبی شهرستان آب‌های زیرزمینی و چاه است که عواملی مانند حفر چاه‌های غیرمجاز، عدم رعایت الگوی مصرف، تغییر اقلیم و شرایط خاص بارش‌ها و کاهش نزولات آسمانی باعث کاهش منابع تأمین آب شرب شده است.

وی گفت: برای عبور از تنش آبی شهرستان نیازمند تشکیل قرارگاه و همراهی تمام اعضای مدیریت بحران شهرستان و همچنین شیوه‌های جدید در مدیریت منابع آب و مصارف هستیم.

شیبک افزود: نصب کنتور هوشمند برای چاه‌ها، ممنوعیت کشت شالی از محل چاه‌های مجاز و غیرمجاز که در حریم چاه‌های آب شرب مجاز تا شعاع هزار متر قرار دارند، پلمب چاه‌های غیرمجاز، حمایت از کشت‌های جایگزین و اعطای تسهیلات به کشت‌های گلخانه‌ای از جمله مباحثی است که برای عبور از تنش خشک سالی در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158853

مهمترین اخبار ایران و جهان: