نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 08:21

۱۰۰ هکتار زمین به مادران رزنی دارای ۳ فرزند اهداء می‌شود

همدان- فرماندار شهرستان رزن از توافق ۱۰۰ هکتار زمین رایگان روستایی به منظور ساخت مسکن برای ترغیب فرزندآوری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر غفاری‌آثار شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه هفته سلامت با شعار "سلامت برای همه" که در مرکز خدمات جامع سلامت شهرک فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: زمین‌های رایگان به خانواده‌هایی که صاحب سه فرزند و بیشتر می‌شوند اهدا خواهد شد و چندی پیش نیز یک مادر ۲۰ ساله رزنی صاحب چهارمین فرزند خود شده بود که دستورات لازم برای اهدای زمین رایگان به این خانواده داده شد.

وی افزود: برای ترغیب خانواده‌های روستایی به فرزندآوری و جوانی جمعیت خدمات زمین مسکن رایگان به داخل روستاهای شهرستان هدایت شده و در این ارتباط ۱۰۰ هکتار زمین توافق کردیم که مسیر آن با جدیت در دست پیگیری است.

فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری و جوانی جمعیت پرداخت تسهیلات نیز براساس سهمیه و تقسیم بندی بانک‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: شاخص تسهیلات در همه حوزه‌ها در بانک‌های استان در همه شهرستان‌ها ۲۲ درصد و در شهرستان رزن ۶۵ درصد بوده که با این آمار رزن به نسبت سایر شهرستان‌ها ۴۰ درصد در زمینه تسهیلات بانکی در حوزه‌های مختلف پیش تر است.

غفاری‌آثار با اشاره به اینکه در شهرستان رزن با ۷۵ هزار نفر جمعیت خدمات چشمگیری در حوزه عمرانی بهداشت و درمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری، مرکز جامع خدمات سلامت روستای ملابداغ با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، مرکز جامع خدمات سلامت روستای چایان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و مرکز جامع سلامت سورتجین را از جمله پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان می‌توان برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ پزشک متخصص در این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: شاخص امید به زندگی در کشور پیش از انقلاب تنها ۵۳ تا ۵۴ درصد بوده، حال آنکه در حال حاضر شاخص امید به زندگی در بین مردان کشور ۷۵ درصد و در بین زنان به ۷۶.۷ درصد ارتقا یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177053

مهمترین اخبار ایران و جهان: