نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 19:43

دانشگاه رازی دانشگاه برتر کشور در حوزه مهارت‌ افزایی

کرمانشاه- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی، دانشگاه برتر کشور در حوزه مهارت‌ افزایی انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبی احمدی بعد از ظهر شنبه در همایش ملی آموزش عالی غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس دانشگاه رازی با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای سابق دانشگاه و مقامات کشوری و استانی، در تالار اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه رازی طی سال‌های گذشته شاهد درخشش در ابعاد مختلف علمی و آموزشی بوده و با ارتقا جایگاه خود در سطح جهانی رتبه خوبی پیدا کرده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته دانشگاه رازی با پیشرفت در زمینه‌های علمی و پژوهشی افزایش تعداد دانشمندان و پژوهشگران یک درصد و ۲ درصد برتر جهان را داشته و در سال گذشته پرفسور شمسی به عنوان سرآمد علمی کشور انتخاب شد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین دانشگاه رازی در سال گذشته به عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مهارت افزایی معرفی شد و در زمینه تولیدات علمی نیز طی ۱۰ سال گذشته آمار افزایشی در حوزه تولیدات علمی در غرب کشور رقم زده است.

احمدی با تاکید بر اینکه وضعیت روابط بین الملل دانشگاه بالاتر از نرم جهانی است، خاطر نشان کرد: همچنین دانشگاه رازی اولین دانشگاه متصل به پنجره واحد خدمات دانشگاهی در کشور است.

وی به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه رازی اشاره کرد و ادامه داد: همایش بین المللی جهاد تبیین، همایش بین المللی محور مقاومت، گرامیداشت شهدای دانشجو و از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی بوده و از سال ۱۳۹۹ تاکنون نیز با روند صعودی ۱۶ کرسی آزاداندیشی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه اضافه کرد: طی ۱۰ سال گذشته با همت رؤسای سابق این دانشگاه شاهد توسعه هشت برابری فضاهای کالبدی دانشگاه رازی بوده که اجرای پروژه‌های دیگری نیز در دست اقدام بوده که با تأمین اعتبارات مورد نیاز می‌توان به زودی آنها را به اتمام رسانده و پروژه‌های جدیدی را وارد فاز اجرایی کرد.

احمدی به برنامه ریزی برای طرح بورسیه شغلی در صنعت دانشگاه رازی تاکید و بیان کرد: طی عقد قراردادهایی با واحدهای صنعتی در استان کرمانشاه تا به امروز ۳۰ دانشجو فعالیت خود را در راستای همکاری با این واحدها آغاز کرده‌اند.

وی در پایان به پروژه‌های عمرانی دانشگاه اشاره و عنوان کرد: با همکاری که بین وزارت علوم، وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) صورت گرفته برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در کشور طراحی شد که احداث ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه رازی استان کرمانشاه احداث خواهد شد و پیش بینی می‌شود که تا ۲ سال آینده این پروژه به اتمام خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176597

مهمترین اخبار ایران و جهان: