نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:27

درخواست ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی

برخی جهادگران بسیج سازندگی از رئیس سازمان بسیج، ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در کشور را درخواست کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گردهمایی و هم‌اندیشی مسئولان و مدیران اجرایی بسیج سازندگی امروز در محل بسیج اقشار و با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور برگزار شد. در این مراسم یکی از بسیجیان سازندگی به نام ابراهیمی از بسیج گیلان اعلام کرد: کارهای اجرایی انتقال و واریز پول برای بسیج سازندگی به کُندی صورت می‌گیرد به عنوان مثال اگر کمیته امداد برای یک مددجوی تحت پوشش بخواهد منابعی واریز کند که ما خدماتی به آن ارائه کنیم، یک ماه طول می‌کشد که به دست ما برسد.

وی همچنین با اشاره به طرح جهاد آبرسانی به روستاها گفت: در بسیج گیلان ظرف شش ماه 300 کیلومتر آبرسانی برای 60 روستا انجام دادیم که البته هنوز 711 روستا مشکل آب دارند.

همچنین یکی دیگر از بسیجیان سازندگی گفت: ما به عنوان قرارگاه واقعی در روستاها حضور داریم و کارهای جهادی و سازندگی برای مردم انجام می‌دهیم. ما هنوز جذب نیروهای داوطلب و مردمی حتی از قشر خاکستری جامعه به جز افراد معاند و منافق داریم.

این بسیجی در این جلسه از سردار سلیمانی درخواست پیگیری دیدار جهادگران بسیجی با مقام معظم رهبری داشت که مورد تشویق و تأیید حضار قرار گرفت.

در این مراسم قاسمی از بسیج سازندگی استان فارس هم با اشاره به 17 اردیبهشت سالگرد تأسیس بسیج سازندگی در سال 1379 گفت: وظیفه بسیج سازندگی ساماندهی و اعزام گروه‌های جهادی برای اعزام به مناطق محروم است. 

وی گفت: با مدیران سازمان‌ها و دولت صحبت کنید و با آنها به صورت مکتوب نامه نگاری کنید که ما نمی‌خواهیم فراتر از قانون امکاناتی دراختیار ما قرار دهند، اما حجم گروه‌های جهادی افزایش یافته، در حالی که ظرفیت جذب نیروی انسانی در بسیج سازندگی ارتقا نیافته است. 

قراباغ یکی دیگر از بسیجیان در این جلسه از بسیج سازندگی به عنوان یک مجاهدت بدون نمایش یاد کرد و گفت: برخی از ماشین‌آلات و تجهیزات دراختیار بسیج سازندگی بسیار فرسوده هستند که هزینه تعمیر و نگهداری آنها بالاست و ما خواستار دراختیار قرار دادن تجهیزات نو هستیم.

وی گفت: بسیج سازندگی با سابقه 23 سال در کشور به گونه‌ای شده است که اکنون استانداران به عنوان رئیس و معاون استاندار به عنوان دبیر قرارگاه‌های بسیج در هر استان هستند و ما عضو بدون حق رأی در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها هستیم و درخواست ما این است که به عنوان عضو اصلی در شوراها حضور پیدا کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176197

مهمترین اخبار ایران و جهان: