نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 09:55

هزینه واردات کالاهای لوکس به سمت توسعه واحدهای تولیدی داخل اختصاص یابد

کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای لوکس و اختصاص هزینه آن به سمت توسعه واحدهای تولیدی و ... از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند منجر به رونق تولید شود.

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ بیش از ۱۵ سال است که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنایت به شرایط و نیاز کشور، شعارهای سالانه از جمله شعار سال جدید به شکل کاملاً هدفمند و هوشمندانه به مسائل اقتصادی و معیشت مردم اختصاص یافته است.

نامگذاری این سال‌ها با محوریت مسائل اقتصادی نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی و لزوم تلاش مردم و مسوولان برای رونق اقتصادی و رفع مشکلات و موانع آن است.

کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با راهکارهای تحقق شعار سال به خبرنگار فارس می‌گوید: امروز نقدینگی موجود در کشور یکی از چالش‌های اصلی اقتصاد و عامل اصلی تورم است که برای کنترل تورم باید این نقدینگی کنترل و مدیریت شود.

حسین بهاری اجتناب عملی و واقعی از انتشار پول بدون پشتوانه را یکی از راهکارهای کنترل نقدینگی دانسته و می‌افزاید: با جلوگیری از انتشار پول بی پشتوانه ضمن کنترل نقدینگی می‌توان ارزش پول ملی را حفظ کرد.

وی بیان کرد: امروز می‌بینیم برخی از صادرکنندگان پس از دریافت ارز حاصل از صادرات حاضر به بازگرداندن آن نیستند که باید راهکاری برای ملزم کردن آنان به فروش ارز صادراتی در سامانه‌های رسمی و قانونی داخل کشور اتخاذ شود.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش تولید و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری یکی دیگر از راهکارهایی است که منجر به رونق اقتصادی می‌شود که در این رابطه باید   اعتماد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جلب کرد.

بهاری گفت: جلوگیری از خام فروشی محصولات، تقویت و گسترش حمایت‌ها از نخبگان و کارآفرینان، برخورد جدی با رانت‌های فساد، حمایت جدی از بخش تولید در جهت تأمین نیازهای کشور، جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای لوکس و تغییر ارز وارداتی به سمت توسعه واحدهای تولیدی و ... از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند منجر به رونق تولید شود.

وی بیان کرد: تقویت جدی نظام کنترلی و نظارتی و رفع ایرادات آن به منظور تشدید اقدامات برای مقابله و برخورد با مفسدین و مفاسد اداری و اقتصادی، فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، توسعه بنگاه‌های کوچک و زودبازده  نیز از دیگر راهکارهای رونق اقتصادی است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128697

مهمترین اخبار ایران و جهان: