نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 12:59

حضور مردم در عرصه تولید با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید مردم را پای کار اقتصاد و تولید بیاوریم، گفت: این مهم با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی میسر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از یک دهه قبل تاکنون نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی رنگ و بوی اقتصادی داشته است و به فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی «مردم بنیاد» است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: این مسئله نشان می‌دهد که در عرصه اقتصاد هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

ذاکریان با تأکید بر اینکه از اصلی‌ترین موضوعات در عرصه اقتصاد بحث مهار تورم است، گفت: باید مردم را پای کار اقتصاد بیاوریم که بر اساس فرمایشات سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی این اتفاق با تحقق اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود.

وی ادامه داد: شعار سال دو بخش سلبی و ایجابی دارد که بخش سلبی آن مهار تورم و بخش ایجابی آن رشد تولید است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: هر چه قدر حضور دولت در اقتصاد کمتر و بیشتر به سمت نظارت، تسهیل گری، مقررات زدایی و زمینه سازی و … برود به همان میزان مردم مشارکت بیشتری در امور اقتصادی خواهند داشت.

ذاکریان افزود: مشارکت مردم در اقتصاد از تولیدات خرد تا تولیدات کلان و انبوه را شامل می‌شود که باید زمینه آن فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه عوامل تورم زا در اقتصاد کلان مورد بررسی قرار داده می‌شود، اظهار کرد: مسائلی چون کنترل پایه پولی و خلق نقدینگی، کاهش ناترازی بودجه، ورود ارز حاصل از صادرات و رعایت انضباط مالی و پولی و مواردی شبیه به آن در کنترل تورم تأثیر گذار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان‌کرد: مجموعه امور اقتصادی و دارایی به صورت ویژه خود را مخاطب شعار سال می‌داند و تلاش خود را برای تحقق این دو مؤلفه مهم شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129097

مهمترین اخبار ایران و جهان: