نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 16:37

جمهوری اسلامی مظهر حقانیت انقلاب و پیروزی اراده مردم است

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: جمهوری اسلامی مظهر حقانیت اسلام، انقلاب و پیروزی اراده مردم است.

به خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی مظهر حقانیت اسلام، انقلاب و پیروزی اراده مردم است، گفت: یوم الله ۱۲ فروردین، امری الهی و حرکتی ماندگار در تاریخ نظام اسلامی است که در این روز ۹۸.۲ درصد ملت ایران به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند، دشمنان و ناآگاهان آن روز انقلاب می گفتند طاغوت باید برود اما لازم نیست حکومت اسلامی باشد و کسانی که از جمهوری خلق یا دموکراتیک حرف می زنند ناآگاه یا دشمن هستند.

امام جمعه زنجان گفت: امام خمینی (ره) با رفراندوم ۱۲ فروردین بالاترین و قوی‌ترین دموکراسی را به تماشای اهل دنیا گذاشت و ملت ایران به جمهوری اسلامی رای داد.

خاتمی افزود: جوانان ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به جنگ دشمن رفتند، سینه خود را سپر کرده و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا در طول ۱۴ قرن گذشته است و نعمت بی بدیلی است که آرزوی انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) بوده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه استکبار جهانی طی عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توطئه های متعدد و بزرگی صورت داده است، گفت: دشمنان با دسیسه ها و توطئه‌های خود نتوانستند به اهدافشان برسند و در حال حاضر می گویند، می خواهیم در رفتار شما تغییر ایجاد کنیم که در واقع چنین چیزی نیست.

خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این خصوص گفتند تغییر رفتار ما را اسلامیت ما تعیین کرده است بنابراین آن چیزی که شما می خواهید به آن نرسیده اید.

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان اینکه با اشاره به ۱۰ رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه، گفت: آنحضرت، نخستین کسی است که به پیامبر ایمان آورد، تا آخرین لحظه حمایت و ثروت خود را برای اسلام و در خدمت اسلام به کار برد و اگر حمایت های مالی و اجتماعی او نبود در پیشرفت دین مقدس اسلام اختلال ایجاد می شد.

خاتمی با اشاره به روز ۱۳ فروردین روز طبیعت، با بیان اینکه طبیعت به همه تعلق دارد و نباید با تخریب آن به نسل های آینده ظلم کرد، افزود: زنجانی‌ها اگر چه ملاحظه خوبی در رابطه با حفظ طبیعت دارند اما بدانید طبیعت مادر و اساس همه انسان‌ها است و همه حق دارند از این فضا استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119597

مهمترین اخبار ایران و جهان: