نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 18:28

متخلفان بازار لوازم یدکی خودرو در سیرجان نقره‌داغ شدند

در راستای صیانت از حقوق عامه و به‌منظور نظارت بر قیمت‌ها و کنترل بازار، دادستان عمومی و انقلاب سیرجان از واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم یدکی خودرو و پوشاک فروشی‌های سطح شهر سیرجان به‌صورت از پیش تعیین نشده بازدید کرد و ده فروشگاه متخلف لوازم یدکی خودرو جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از اجرای طرح‌های ضربتی مبارزه با گران‌فروشی توسط کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی سیرجان خبر داد و گفت : طرح نظارت بر بازار با محوریت دادستانی و تعزیرات حکومتی و همکاری بسیج، اتاق اصناف، شبکه بهداشت، اداره استاندارد و سایر نهادهای نظارتی با قوت و مستمر ادامه خواهد داشت.

مجتبی قدیمی تصریح کرد: این بازرسی‌ها به‌طور متوالی و به‌صورت از پیش تعیین نشده به‌منظور کنترل قیمت‌ها ادامه دارد و کلیه واحدهای صنفی موظفند نرخ نامه‌های مصوب را در واحد صنفی و در دید مشتری نصب داشته باشند.

این مقام قضایی ادامه داد: کلیه واحدهای صنفی باید نسبت به درج قیمت فروش به روی کلیه کالاها اقدام و در صورت مراجعه بازرسان مکلف به ارائه فاکتور خرید هستند در غیر این صورت مطابق قانون با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد و هیچ واحد صنفی متخلفی از نظارت‌های قضایی و تعزیراتی در امان نخواهد بود.

 وی با اشاره به درخواست‌های بحق مردم در خصوص گران‌فروشی‌ها، اعلام کرد: در این بازدید تعداد ۱۰ واحد صنفی لوازم یدکی خودرو به علت عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور، گران‌فروشی و فروش کالای غیر استاندارد جریمه شدند و یا تذکر دریافت کردند و از یک واحد صنفی قانونمند عرضه‌کننده لوازم یدکی خودرو به علت رعایت کردن موارد صنفی و برخورد مناسب با مشتری تقدیر شد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170553

مهمترین اخبار ایران و جهان: