نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 11:54

رویداد اردبیل ۲۰۲۳│دبیرکل سازمان اکو: اردبیل می‌تواند قطب جهانی گردشگری باشد

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت: اردبیل ظرفیت معرفی به عنوان قطب گردشگری جهانی را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خسرو ناظری پیش از ظهر امروز، در مراسم افتتاح رسمی رویداد اردبیل ۲۰۲۳، اظهار کرد: باعث افتخار است که در اردبیل و برای اعلام رسمی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو حضور داریم و معتقدیم که اردبیل برای گردشگران جهانی یک مقصد جذاب محسوب می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل با توجه به گستره فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود می‌تواند به عنوان قطب جهانی گردشگری معرفی شود.

دبیرکل اکو تشریح کرد: کشورهای عضو سازمان اکو ظرفیت مهمی در حوزه گردشگری دارند، که سازمان به دنبال ایجاد همگرایی در این راستا و توسعه صنعت گردشگری کشورهای عضو است.

وی تصریح کرد: تنوع ارز‌ش‌های فرهنگی و تاریخی، یادآوری جاده کهن ابریشم و آثار متعدد ثبت‌شده در یونسکو نشان‌دهنده ظرفیت کشورهای عضو اکو در حوزه گردشگری است.

ناظری به اهمیت انتخاب پایتخت گردشگری در کشورهای عضو اکو اشاره و بیان کرد: این آیین الهام‌بخش و ایده هدف محور از سومین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو شروع شد و در سال‌های گذشته شهرهای دوشنبه و ساری پایتخت بودند که امسال نیز اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیرش این عنوان را دارد.

وی یادآور شد: استان اردبیل با آثار تاریخی و فرهنگی متعدد خود از تمدنی کهن در این منطقه خبر می‌دهد و نام اردبیل در جای‌جای شاهنامه آمده است که بر اهمیت و نقش این شهر در تاریخ تأکید می‌کند.

دبیرکل اکو عنوان کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصتی ویژه برای اردبیل است و دبیرخانه اکو برای معرفی قابلیت‌های این شهر هر نوع همکاری را در نظر دارد انجام دهد و در این راستا پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو مهرماه سال جاری در اردبیل برگزار می‌شود.

دبیرکل اکو در ادامه حکم رسمی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را به استاندار اردبیل اعطا کرد.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171753

مهمترین اخبار ایران و جهان: