نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 14:46

وقتی زلنسکی مقابل پدربزرگش در مبارزه با نازی‌ها می‌ایستد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که پدربزرگ رئیس‌جمهور اوکراین علیه نازی‌ها مبارزه کرده و هم‌اکنون خود او با نازی‌ها همپیمان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ضمن انتقاد از حمایت دولت اوکراین از نازیسم تصریح کرد که حتی پدربزرگ «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین علیه نازی‌ها مبارزه کرد و این در حالی است که او با آن‌ها همراهی می‌کند.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، وی در کنفرانس خبری خود درباره ارتش اوکراین گفت: «آن‌ها وقت ندارند، مشغول نابود کردن مردم هستند و این را پنهان نمی‌کنند. گذشته از این‌ها پدربزرگ (ولودیمیر) زلنسکی نیز علیه "طاعون قهوه‌ای" (آلمان نازی) مبارزه می‌کرد و از تصور اینکه او با مشاهده آن‌چه در حال رخ دادن است، چه به نوه خود می‌گوید، هراس دارم».

وی ضمن ابراز تمایل مسکو برای صلح با اوکراین تصریح کرد: «واشنگتن هرگونه ابتکار عمل صلح درباره اوکراین را با افزایش ارسال سلاح به کی‌یف پاسخ می‌دهد».

زاخارووا همچنین به اقدامات گروه هفت علیه روسیه نیز واکنش نشان داد و گفت: «در صورتیکه گروه هفت (هفت کشور صنعتی جهان)، رویکرد ممنوعیت کامل صادرات به روسیه را در پیش بگیرند، با واکنش متقابل مسکو مواجه می‌شوند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین با اشاره به این موارد ادامه داد: «روسیه قصد ندارد مسیر تنش‌ هسته‌ای را دنبال کند اما توصیه می‌شود که مسکو را محک نزنید».

کشورهای غربی با شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین در یکسال گذشته رویکرد تشدید فشارها علیه روسیه و ارسال تسلیحات به اوکراین را در پیش گرفته است و همین سیاست باعث طولانی‌ شدن این جنگ شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172297

مهمترین اخبار ایران و جهان: