نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 17:10

فرمانده استان تهران: اندیشکده حقوق جزا در راستای اصلاح قوانین گام برمی‌دارد

فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران با اشاره به نقص قانون در حوزه حقوقی و قضایی گفت: نیازهای حوزه حقوقی و قضایی از طریق اندیشکده حقوق جزا و جرم شناسی احصاء خواهد شد تا گامی در راستای احیاء و اصلاح قوانین و کمک به قانونگذاران برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران در آیین افتتاح اندیشکده ملی حقوق جزا و جرم شناسی که ظهر امروز در سپاه سیدالشهدا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: سپاه در حوزه های امنیتی، دفاعی، سازندگی، خدماتی، بهداشتی و محرومیت‌زدایی فعالیت می کند و امروز نسبت به فعالیت جدیدی در حوزه تحقیق اندیشه اقدام کرده است تا بتوانیم نیازمندی های حقیقی کسانی که نیاز به قوانین و مقررات و اصلاح قوانین دارند رفع کنیم.

وی با بیان اینکه قانونگذاران و وکلای کشور ما قانون اضطرار ندارند گفت: باتوجه به برخی قوانین، گاهی در اجرای ماموریت ها دچار چالش هستیم و نیروهای مامور ما در اجرای ماموریت نیاز به کمک دارند.

فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران با اشاره به اغتشاشات سال گذشته بیان کرد: یکـ جنگ ترکیبی تمام عیار به ایران اسلامی تحمیل شد و در صحنه های مختلف اعتراض ها شکل گرفت که در پی آشوبها، ۴۰۶ نفر از نیروهای بسیجی و سپاهی در استان تهران مجروح شدند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه شرایط بحران با شرایط عادی تفاوت هایی دارد، ادامه داد: در اغتشاشات مدارا و مسامحه کردیم و هرگز درگیری سخت به وجود نیامد و با دست خالی کار را انجام دادیم اما در بعضی بخش ها دچار نقص قانون بودیم و انتظار می رود با کمک دستگاه قضا و مرکز وکلا قوانین اصلاح شود.

وی تصریح کرد: امروز سپاه سیدالشهداء(ع) با یک برنامه ابتکاری، اندیشکده جزای حقوق را راه اندازی کرده که اساتید این حوزه، نیازمندی های حقوقی و قضایی نیروهای مسلح و ضابطان قوه قضائیه را احصاء کنند.

فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران اضافه کرد: مسلما در ماموریت های دفاعی، امنیتی، سازندگی، محرومیت زدایی، امداد و نجات و کار فرهنگی به ویژه در شرایط اضطرار و سخت نیازمند حمایت های قانونی هستیم.

سردار ذوالقدر تاکید کرد: نیازمندی ها از طریق اساتید، احصاء خواهد شد و سپس در دانشگاه ها، کانون وکلا، سپاه و بسیج به رای و نظر گذاشته می شود و امید است این اندیشکده گامی در راستای احیاء و اصلاح قوانین و کمک به قانونگذاران به ایفای نفش بپردازد.

پایان پیام/67062

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172609

مهمترین اخبار ایران و جهان: