نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 11:26

افزایش ظرفیت آب بوشهر با افزایش مصرف همراه شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با بهره برداری از دو سایت آب‌شیرین‌کن‌ در دشتستان و بوشهر ظرفیت تامین آب شهرستان‌های شمالی استان به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است اما به دلیل افزایش مصارف در برخی مناطق همچنان استان بوشهر نیاز مبرم به رعایت الگوی مصرف آب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سرانه مصرف آب در برخی از روستا‌های استان بوشهر به یک هزار لیتر افزایش یافته است که این وضعیت زنگ خطری برای تامین آب شرب پایدار استان است.‌

وی ادامه داد: رعایت الگوی مصرف آب شرب موضوع اجتناب ناپذیر است که هم استانی‌های عزیز باید به تحقق این مهم نگاه ویژه داشته باشند چرا که برای تامین آب شرب استان هزینه‌ها و اعتبارات گزافی صورت گرفته و می‌گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با هدف رعایت الگوی مصرف برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در چارچوب سرانه‌های مصوب وزارت نیرو مورد توجه شرکت آبفا استان بوشهر برای سال جاری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعلام داشت: کاهش هدر رفت آب و کنترل آب بدون درآمد از دیگر اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای سال جاری است که در این راستا اقدام‌های متعددی از جمله بهینه سازی، بهبود مدیریت توزیع آب و رسیدگی سریع به اتفاقات و حوادث پیرامون شبکه آب، کنترل مصارف غیرمجاز و برخورد با انشعاب‌های غیرمجاز مورد توجه جدی قرار دارد.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی و با احداث و بهره برداری از آب‌شیرین‌کن‌های متعدد در استان بوشهر ظرفیت تامین آب استان بوشهر به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

این مقام مذکور یادآور شد: بتازگی نیز با بهره برداری از دو سایت  آب‌شیرین‌کن‌ در دشتستان و بوشهر ظرفیت تامین آب شهرستان‌های شمالی استان شامل بوشهر، دشتستان، گناوه و دیلم به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است اما با وجود افزایش ظرفیت تامین آب استان بوشهر به دلیل افزایش مصارف در برخی مناطق همچنان استان بوشهر نیاز مبرم به رعایت الگوی مصرف آب وجود دارد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126809

مهمترین اخبار ایران و جهان: