نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 22:26

ثبت بیش از 48 و نیم میلیون تردد در راه‌های ارتباطی استان تهران

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: تا پایان روز ۱۲ فروردین‌ماه 1402، حدود ۴۸ و نیم میلیون تردد در سطح راه‌های مواصلاتی استان تهران ثبت شده است.

عارف امرایی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ استان تهران همچنان دارای بیشترین ورودی و خروجی تعداد وسیله نقلیه در کشور است.

وی ادامه داد: حدود ۵ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۳ وسیله نقلیه ورودی به استان تهران و حدود ۵ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۴۲۳ وسیله نقلیه خروجی از استان تهران داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳.۸ درصد رشد ورودی و حدود ۳.۲ درصد کاهش خروجی در استان تهران داشتیم.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: تا پایان روز ۱۲ فروردین‌ماه 1402، حدود ۴۸ و نیم میلیون تردد در سطح راه‌های مواصلاتی استان تهران ثبت شده که از این تعداد حدود ۵.۷۹ درصد مربوط به تردد وسایل نقلیه سنگین و ۹۴.۲۱ درصد مربوط به تردد وسایل نقلیه سبک است.

امرایی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش تردد در استان تهران داشتیم و سرعت متوسط وسایل نقلیه حدود ۸۰.۸ کیلومتر بر ساعت ثبت شده که حدود 0/75 درصد در مدت مقایسه با سال گذشته‌ افزایش سرعت داشتیم.

وی تصریح کرد: متوسط تردد روزانه از ابتدای طرح تاکنون حدود ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار وسیله نقلیه در سطح استان تهران ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۸.۱۶ درصد کاهش تردد روزانه داشتیم.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: بیشترین ساعت تردد در استان نیز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ هست و به ترتیب در محورهای تهران به سمت فیروزکوه، شریف‌آباد به سمت گرمسار و آزاد راه تهران شمال بیشترین تخلفات سرعت ثبت شده است.

امرایی تصریح کرد: تعداد پلاک‌های متخلف ثبت شده تخطی از سرعت مجاز و ارسالی به پلیس نیز حدود ۸۳۳ هزار و ۸۷۵ وسیله نقلیه می‌باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1123597

مهمترین اخبار ایران و جهان: