نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 13:14

بسیاری ازمشکلات جوامع بشری ریشه در بداخلاقی‌ها دارد

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: بسیاری از مشکلات جوامع بشری ریشه در بداخلاقی‌ها و دوری از خدا دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع)، اجتماع بزرگ قرآنی فرماندهان و رزمندگان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلای امام علی (ع) حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

این محفل معنوی با سخنان حجت‌الاسلام اصغری مسئول نمایندگی ولی فقیه در فرماندهی قرارگاه ستاد نیروی زمینی سپاه پیرامون جایگاه و سبک زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام و چگونگی تأسی و الگوبرداری از سیره ائمه معصومین علیهم السلام آغاز شد.

این مراسم با تلاوت کلام وحی توسط قاریان برجسته کشوری و بین المللی قرآن کریم ادامه یافت. اجرای گروه تواشیح معراج قم و مدیحه سرایی از دیگر بخش‌های این محفل نورانی بود.

سردار پور جمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در حاشیه این مراسم گفت: قرآن کریم محور وحدت، مجاهدت و آرمان خواهی در انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بر پایه یک سنت حسنه، همه ساله در چنین روزی از ماه مبارک رمضان شاهد اجتماع فرماندهان و رزمندگان نیروی زمینی سپاه با محوریت قرآن کریم در جوار بارگاه حضرت شاه عبدالعظیم حسنی هستیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: ما با تاسی جستن از قرآن کریم و ائمه معصومین علیهم السلام، ضمن تحکیم وحدت و همدلی، پیمان خود را برای پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی و اجرای منویات ولی امر مسلمین و نایب امام زمان (عج) تجدید می‌کنیم. گفتنی است پنجشنبه‌های ماه مبارک رمضان هر سال محافل انس با قرآن در رده‌های نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: امروز بسیاری از مشکلات جوامع بشری ریشه در بداخلاقی‌ها و دوری از خدا دارد و انس و پیوند دائمی با قرآن و کلام وحی و معنویت از بهترین و اطمینان بخش ترین راه‌های مصون ساز بشر در برابر انحرافات و آفت‌های اخلاقی است.

پور جمشیدیان با بیان اینکه این مراسم همه ساله همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور سربازان در رده‌های مختلف نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این محفل معنوی همچنان که گامی برای تقویت معنویت و پیوند و الفت سربازان جوان با قرآن کریم و سیره ائمه معصومین علیهم السلام است، زمینه‌ای برای تقویت همدلی و وحدت فرماندهان و مسئولان با سربازان نیز هست.

وی افزود: در انقلاب و جمهوری اسلامی همه اعتبار و افتخار ما به سربازی انقلاب و سربازی نایب امام زمان (عج) و سربازی ولایت است و از جهت انسانیت و مسلمانی، فرقی میان سردار و سرهنگ و سرباز نیست.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: این محفل، بستر و زمینه خوبی برای تحکیم الفت و علاقه و تقویت هماهنگی و همدلی میان سربازان و همه فرماندهان و مسئولان در تحقق اهداف معنوی و پیگیری مأموریت‌های جاری فراهم کرده است.

وی سربازان را بدنه اصلی نیروهای مسلح و از جمله بهترین جوانان کشور توصیف کرد و افزود: محور همه برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان قران کریم است و این محفل نیز با اهتمام نمایندگی ولی فقیه و قرارگاه‌های نیرو همه ساله منور به برکات و نورانیت قرآن و همچنین ویژه برنامه‌های معنوی و خودسازی است.

گفتنی است این اجتماع پرشور قرآنی با تلاوت دلنشین آیات کلام وحی توسط قاری برجسته کشوری سید عباس حسینی نفر اول مسابقات سراسری سپاه در بین سربازان وظیفه آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین گنجعلی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه پیگیری و با نماز جماعت مغرب و عشا و ضیافت صمیمی افطار به پایان رسید.

حجت‌الاسلام گنجعلی در این مراسم طی سخنانی بر مغتنم دانستن فرصت ماه مبارک رمضان برای خودسازی و عبادت و بندگی خدا تاکید کرد و گفت: باید از این فرصت طلایی بهره ببریم و با قرآن رفیق و مأنوس و همراه شویم که این، زمینه هدایت و نزدیکی به خدا را فراهم می‌سازد.

وی با استناد به روایات افزود: بدبخت‌ترین مردم کسی است از برکات این ماه بهره‌ای برای هدایت و نجات و خودسازی خود نبرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131353

مهمترین اخبار ایران و جهان: