نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 17:20

خیّران استان سمنان به ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متاهل ورود کنند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در زمینه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی در استان نیازمند ورود خیران هستیم، گفت: خوابگاه‌های متاهلی مشکل ازدواج جوانان را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر یکشنبه در جمع مسئولان دانشگاه سمنان و جمعی از اساتید دانشگاه، ضمن بیان اینکه مسئولان وزارت علوم برای رفع مشکلات دانشجویان بکوشند، ابراز کرد: رفع مشکل خوابگاه‌های متاهلی یکی از مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات برای پایداری ازدواج‌های دانشجویی به ویژه توجه به بحث خوابگاه، تاکید کرد: از ظرفیت خیران باید در راستای رفع مشکلات خوابگاه‌های متاهلی بهره گرفت

امام جمعه سمنان همچنان خواستار ترویج رشته‌های دانشگاهی مرتبط با نیاز استان مانند آب، عمران و کشاورزی و صنعت و … شد و بیان داشت: از مسئولان دانشگاه‌های استان درخواست داریم که رشته‌های دارای کاربرد در استان را به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد دهند.

مطیعی در ادامه به ضرورت ارتباط بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت آن طور که باید نیست، گفت: استفاده از مقاله‌ها و پایان نامه‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی یکی از اقداماتی است که می‌توان در این زمینه صورت داد.

وی با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت به رفع نیازهای یکدیگر کمک می‌کند، افزود: به کارگیری افراد تحصیل‌کرده در مراکز تولیدی یکی دیگر از اقداماتی است که می‌توان در استان صورت داد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان با همراهی دانشگاه‌ها، بیان کرد: ایجاد زمینه اشتغال برای قشر تحصیل‌کرده بسیار مهم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153597

مهمترین اخبار ایران و جهان: