نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 08:06

کشف و ضبط ۷ شیء سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در خدابنده

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی استان زنجان از دستگیری یک قاچاقچی اشیای تاریخی و کشف و ضبط ۷ شیء سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان خدابنده خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،  ناصر حبیبیان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نتیجه بازرسی به‌عمل‌آمده از منزلی با تعامل و هماهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی و رئیس پلیس اطلاعات شهرستان خدابنده ۷ شیء تاریخی کشف و متهم برای تشکیل پرونده تحویل مسوولان نیروی انتظامی شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این اشیاء شامل ظرف سفالی ۵ عدد خمره و ۲ عدد پیاله سفالی است که  متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان خدابنده هستند.
وی با بیان اینکه هنوز مشخص نشده این اشیای قدیمی از کدام منطقه شهرستان خدابنده کشف شده و چگونه به دست متهم افتاده است، تصریح کرد: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان ارجاع داده شد.
وی خاطرنشان کرد: هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مطابق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152297

مهمترین اخبار ایران و جهان: