نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 17:41

ثبت یک میلیون بازدید از مجموعه سعدآباد در نوروز ۱۴۰۲ + نمودار

بیش از یک میلیون بازدید در ایام نوروز ۱۴۰۲ از کاخ‌موزه‌ها و موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کاخ سعدآباد، کاخ‌موزه ملت با ۱۴۱ هزار و ۶۵۹ بازدید، موزه اتومبیل‌های سلطنتی با ۱۱۲ هزار و ۱۳۴ بازدید، موزه پوشاک با ۸۷ هزار و ۶۶۰ بازدید، موزه آشپزخانه سلطنتی با ۸۰ هزار و ۳۵۱ و موزه سلاح‌های دربار با ۶۹ هزار و ۸۸۴ بازدید، ۵ موزه پربازدید سعدآباد در ایام نوروز هستند. سایر موزه‌های این مجموعه هم پذیرای جمع کثیری از بازدیدکنندگان نوروزی بودند.

ثبت یک میلیون بازدید از مجموعه سعدآباد در نوروز ۱۴۰۲ + نمودار

مجموعه سعدآباد در استقبال از بهار ۱۴۰۲ و در راستای پاسداشت آئین‌های کهن ایرانی، با برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی، پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی بود.

مجموعه سعدآباد با شعار «سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» در ایام نوروز، برنامه‌های متنوعی از جمله، شهر فرنگ، نمایش عروسک‌ها و ماهی‌های غول‌پیکر، اجرای تئاتر تن‌پوش‌های گل‌های بهاری، اجرای نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی و نقالی توسط هنرمندان شاخص، موسیقی‌نوازی سنتی ایرانی، نمایش عروسکی و رقص محلی را تدارک دید.

همچنین با طراحی و نصب آیات و اشعار معنوی در مسیرهای بازدید، دعوت از مخاطبین برای پی‌بردن به عمق مفاهیم موزه‌ای در کنار تماشای سطوح جذاب آن‌ها، دعوت به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شئونات مذهبی از طریق فضاسازی و نصب پیام‌های مرتبط و ایجاد فضای مفرح برای بازدیدکنندگان در طرح نوروز، محیطی شاد و معنوی را برای بازدیدکنندگان محترم فراهم آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125509

مهمترین اخبار ایران و جهان: