نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:14

جامعه برای خروج از مشکلات نیازمند تفکرات علوی است

چمران- امام جمعه شهر چمران گفت: امروز جامعه اسلامی برای خارج شدن از مشکلات نیاز به تفکر علوی دارد، چرا که این الگو کامل‌ترین و جامع‌ترین شیوه حکمرانی در جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران شهر چمران با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: در حقیقت شب قدر به یک معنا شب سال تحویل مسلمانان است. یعنی آغاز سال جدید برای اینکه انسان مقدراتش را خودش رقم بزند، اینجا باید دعای «حول حالنا الی احسن الحال» را بخوانیم.

وی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) افزود: همچنین در مسیر حکمرانی جامعه اسلامی، آن حضرت «الگوی کامل» است؛ چرا که آن وقتی هم که نوبت حکومت و سیاست به حسب تقدیر الهی به او می‌رسد، مردم مراجعه می‌کنند، اصرار می‌کنند و از آن حضرت می‌خواهند که زمام قدرت را در دست بگیرد، مقتدرانه وارد میدان می‌شود از هیچ چیز نمی‌ترسد، هیچ ملامتی او را از راه بر نمی‌گرداند.

امام جمعه شهر چمران تأکید کرد: امروز جامعه اسلامی برای خارج شدن از مشکلات نیاز به تفکر علوی دارد، چرا که این الگو کامل‌ترین و جامع‌ترین شیوه حکمرانی در جهان است. به همین دلیل مطابق با روایاتی که از رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نقل شده، همواره امیرمومنان علی (ع) میزان و معیار حق معرفی شده است.

حجت الاسلام عبادی افزود: به همین سبب وجوب اطاعت مؤمنان حقیقی از اوامر و سلوک بر مدار زندگی آن حضرت امری واجب است تا انسان از ظلمات دنیا رهایی یافته و رستگار شود، به ویژه در شرایط و زمان‌هایی که ابرهای تیره و تار فتنه، مسیر نور هدایت را می‌پوشاند و انسان در تشخیص باطل دچار اعوجاج و سردرگمی می‌شود.

خطیب جمعه شهر چمران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، گفت: جمعه آینده مصادف با ۲۵ فروردین برای همبستگی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین، جا دارد همه مسلمانان جهان با حضوری حماسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و به همه دنیا اعلام کنند که این غده سرطانی، به زودی از روی کره خاکی از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام عبادی گفت: با توجه به اوضاع آشفته داخلی رژیم صهیونیستی ان‌شاءالله وعده صادق مقام معظم رهبری در مورد اینکه این رژیم غاصب و جنایتکار ۲۵ سال آینده را نخواهد دید محقق خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133497

مهمترین اخبار ایران و جهان: