نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 18:01

امدادرسانی هلال احمر کرمانشاه به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی

کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی هلال احمر کرمانشاه به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی در ۶ عملیات خبر داد.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال فعالیت سامانه بارشی از ۲۲ لغایت ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ در استان کرمانشاه، ۲۰۵ نجاتگر در این مدت به صورت شبانه روز در حالت آماده باش قرار داشتند و در ۶ مورد عملیات سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، صحنه و سرپل ذهاب به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

وی افزود: همچنین در یک مورد عملیات جاده‌ای، یک مورد کوهستان و یک مورد حوادث شهری خدمات امدادی برای ۲۲ حادثه دیده و ۲۰ نفر آسیب دیده انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در این حوادث چهار نفر مصدوم شدند، برای ۱۲ نفر امدادرسانی صورت گرفت، یک نفر فوتی، ۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و یک مورد عملیات نجات فنی نیز توسط نجاتگران انجام شد.

محمدی با اشاره به آماده باش ۳۵ تیم عملیاتی در ستاد و شهرستان‌ها، بیان کرد: برای این عملیات‌ها ۳۰ دستگاه خودروی کمک‌دار، هشت دستگاه قایق جمینی، ۲ دستگاه آرگو، ۳۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه کامیون تریلر، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه مینی بوس ون، ۲ تیم آنست و یک دستگاه خودرو تیم ارتباطات آماده ارائه خدمات بود.

وی ادامه داد: ۹۳ نفر از همکاران جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این عملیات‌ها در کنار امدادگران و نجاتگران به عنوان پشتیبان به مردم امدادرسانی کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145897

مهمترین اخبار ایران و جهان: