نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 14:05

درخشش دانشجویان سمنانی در المپیاد ملی مهارت

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از کسب رتبه‌های برتر پنج نفر از دانشجویان این مجموعه دانشگاهی در المپیاد ملی مهارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا عزالدین، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ظهر امروز در دیدار با عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، اهداف و برنامه‌های پیش رو در جهت ارتقا و توانمندسازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از اتمام تحصیل جذب بازار کار می‌شوند، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از سه هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت تکنسین مهارتی مشغول به فعالیت است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تبدیل ایده‌ها به محصول ارتباط نزدیکی با حوزه صنعت و بازار کار دارند.

عزالدین با اعلام خبر اکتساب رتبه‌های برتر پنج نفر از دانشجویان این مجموعه دانشگاهی در المپیاد ملی مهارت و همچنین افتخارات کسب‌شده این دانشگاه در طی سالیان اخیر، خواستار نگاه ویژه نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به این دانشگاه شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه مهارت‌محور است، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی با ظرفیت بسیار بالا و متفاوت از سایر دانشگاه‌ها است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از برگزاری 70 درصدی دروس دانشجویان این دانشگاه در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در این دانشگاه و ورود نکردن دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مقطع تحصیلات تکمیلی و مهارتی بودن دانشجویان این مجموعه دانشگاهی از دلایل عمده استقبال از رشته‌های مهارتی این دانشگاه است.

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک انتصاب سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و آرزوی موفقیت در پیشبرد اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آمادگی خود برای کمک به اهداف توسعه‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای را اعلام کرد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138009

مهمترین اخبار ایران و جهان: