نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 13:58

قدردانی از توجه ویژه به ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از توجه ویژه اداره کل کتابخانه های عمومی استان به ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح یک شنبه در آئین رونمایی از پوستر دو طرح «کودک کتابخوان» و «نوجوان کتابخوان» که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز و آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود، گفت: کتاب محمل بدون جایگزین انتقال دانش و آگاهی است.

امام جمعه تبریز ضمن تقدیر از برنامه ریزی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان گفت: توسعه و ترویج کتابخوانی از سنین پایین، پی ریزی بنای توسعه فرهنگی جامعه در آینده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مطالعه‌ی صحیح زمینه ساز تفکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان است، خواندن کتاب‌ها و داستان‌های مختلف را موجب شکل گیری ارزشهای گوناگون در ذهن کودک دانست.

وی توجه والدین را نیز برای تربیت کودک کتابخوان ضروری عنوان کرد و افزود: افرادی که از همان سنین کودکی با کتاب مأنوس باشند در آینده دارای کتابخانه های بزرگ پر از کتاب‌های ارزشمند خواهند بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کتاب محمل بدون جایگزین انتقال دانش و آگاهی است افزود: با توجه به گسترش روزافزون رسانه‌های جمعه و فضای مجازی اما کتاب سنتی به شکل فیزیکی همچنان در میان عالمان، محققان و دوست داران علم و اندیشه جایگاه خود را حفظ کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137753

مهمترین اخبار ایران و جهان: