نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 17:23

نیاز مبرم اوکراین به «پاتریوت» برای دفع حملات سنگین‌ هوایی روس‌ها

سخنگوی سابق ارتش اوکراین با اشاره به قدرت آتش روس‌ها بر لزوم دریافت سامانه‌های بیشتر «پاتریوت» تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی سابق ارتش اوکراین روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌های این کشور از قدرت آتش روس‌ها و لزوم دریافت سامانه‌های بیشتر «پاتریوت» خبر داد.

به گزارش  منابع خبری، «ولادیسلاو سلزنیوف» کارشناس نظامی و سخنگوی سابق ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت که اوکراین برای محافظت از خود برابر حملات روسیه به دستکم  ۲۰ سامانه دفاع هوایی پاتریوت نیاز دارد.

سلزنیوف گفت: «خیلی خوب است که ما دو سامانه پاتریوت را از شرکای غربی خود دریافت کردیم، اما کافی نیست. ما حداقل به ۲۰ آتشبار از این سامانه‌ها  نیاز داریم.»

گفته می‌شود که ارتش اوکراین اینک مجهز به دو آتشبار پاتریوت برای مقابله با اهداف هوایی روسیه است.

سرهنگ «سرگئی خاتیلف» رئیس سابق نیروهای پدافند موشکی مسکو اخیرا گفت که وعده‌های اعضای ناتو به اوکراین در زمینه ارسال سامانه‌های پدافندی عملی نیست زیرا این کشورها خود سامانه  پدافند هوایی یکپارچه ندارند. به عقیده وی، اگر کشورهای عضو ناتو هر آنچه را که به اوکراین وعده داده‌اند ارائه دهند، به هرحال امکان ایجاد یک سامانه دفاع هوایی لایه به لایه و یکپارچه وجود نخواهد داشت و همه به این دلیل است که خود اروپا امروز چنین سامانه‌ای ندارد.

 از اواخر دهه ۸۰ میلادی پدافند هوایی اروپا تنزل یافته است. از آن زمان، کشورهای اروپایی عضو ناتو سامانه‌های دفاع هوایی جدید سفارش نداده‌اند، سامانه‌های دفاع هوایی قدیمی، موشک‌ها و همچنین جنگنده‌های رهگیر  آن‌ها به‌طور گسترده از کار افتاده‌اند. به عنوان مثال، فرانسه همچنین فاقد پدافند هوایی پیشرفته هوایی برابر حملات هوایی است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178609

مهمترین اخبار ایران و جهان: