نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:09

مسابقه تفسیر «سوره یاسین» در استان بوشهر برگزار شد

بوشهر- مسابقه کتبی تفسیر «سوره مبارکه یاسین» با هدف فهم آیات قرآن و ترویج آن بین اقشار مختلف مردم در بیش از ۵۰ حوزه آزمونی در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون مسابقه بزرگ استانی تفسیر سوره مبارکه «یاسین» به صورت کتبی و با هدف فهم آیات قرآن و ترویج آن بین اقشار مختلف مردم در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار شد.

حیدر راهب افزود: از شروع ثبت نام تا برگزاری این آزمون، کتابخانه های عمومی سراسر استان نقش مهم و تأثیرگذاری در برگزاری آن داشتند و از مراکز اصلی تبلیغ و ترویج این مسابقه، جذب و ثبت نام علاقمندان و فروش کتاب تفسیر سوره یاسین بودند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۶۲ نفر در سراسر استان در این مسابقه شرکت کردند، ادامه داد: مسابقه تفسیر سوره مبارکه «یاسین» با استقبال اعضای کتابخانه های استان نیز همراه بود به طوری که در برخی از مناطق، تمامی شرکت کنندگان یا از اعضای کتابخانه های عمومی بودند یا از طریق این کتابخانه ها جذب این مسابقه شدند که به همت کتابداران انجام گرفت.

مسابقه تفسیر «سوره یاسین» در استان بوشهر برگزار شد

راهب با بیان اینکه بخشی از فضای کتابخانه های عمومی جهت تبلیغ این مسابقه فضا سازی شده بود، افزود: تعدادی از حوزه‌های امتحانی و محل برگزاری این آزمون در کتابخانه های عمومی استان بوشهر واقع بود.

آزمون مسابقه بزرگ استانی تفسیر سوره مبارکه «یاسین» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) دشتستان و با همکاری و مشارکت مراکز و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان بوشهر برگزار شد.

پیش از این قرار بود که آزمون این مسابقه در اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار شود که به دلیل درخواست‌های علاقمندان، زمان برگزاری آن به اردیبهشت ۱۴۰۲ موکول شد.

این آزمون به صورت کتبی و با هدف فهم آیات قرآن و ترویج آن بین اقشار مختلف مردم در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار شد که به برگزیدگان هر دو رده سنی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مسابقه تفسیر «سوره یاسین» در استان بوشهر برگزار شد

آزمون کتبی این مسابقه در ۵۲ حوزه امتحانی سراسر استان بوشهر در قالب ۴۰ سوال چهار گزینه‌ای و طی ۶۰ دقیقه زمان، برگزار شد.

منبع این آزمون نیز کتاب تفسیر سوره مبارکه «یاسین» برگرفته از کتاب «تفسیر نمونه» بود که با تخفیف ویژه در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177453

مهمترین اخبار ایران و جهان: