نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 09:58

رایزنی پادشاه اردن و هیأت آمریکایی درباره اوضاع فلسطین و منطقه

پادشاه اردن در جریان دیدار با اعضای کنگره آمریکا در خصوص مسأله فلسطین و آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مصری الیوم، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در جریان دیدار با هیأت متشکل از اعضای کنگره آمریکا به ریاست کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به افق سیاسی با هدف حل مسأله فلسطین تاکید کرد.

وی افزود: این تلاش‌ها باید منجر به ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای دستیابی به یک صلح فراگیر و عادلانه بر اساس راه کار تشکیل دو دولت شود.

در این دیدار که با حضور شاهزاده حسین بن عبدالله دوم ولی عهد اردن برگزار شد، در خصوص روابط تاریخی و راهبردی میان اردن و آمریکا و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد.

پادشاه اردن بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک میان این کشور و آمریکا و تداوم هماهنگی‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد توجه دو طرف تاکید کرد.

شرکت کنندگان در این نشست در خصوص مهم‌ترین مسائل منطقه و جهان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

پیش از این، عبدالله دوم در کنفرانس «قدس، پایداری و توسعه» در قاهره عنوان کرده بود که منطقه در صورت حل نشدن مسئله فلسطین نمی‌تواند از صلح و ثبات برخوردار باشد.

وی طی اظهاراتی در این کنفرانس که در مقر اتحادیه عرب برگزار شد، اظهار داشت: محور نشست امروز ما با وجدان عرب‌ها مرتبط است؛ چرا که قدس قبله نخست مسلمانان است. حفظ فرصت‌های صلح بر اساس راه حل دو دولتی مستلزم توقف تمام تجاوزها و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مسجد الاقصی است.

پادشاه اردن بار دیگر با تاکید بر حمایت کشورش از ملت فلسطین، ادامه داد: از جامعه بین المللی می‌خواهیم که با ایجاد یک کشور مستقل، دارای حاکمیت و پایدار فلسطینی به مرکزیت «بیت المقدس»، حقوق و خواسته عادلانه و مشروع فلسطینیان را برآورده کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177253

مهمترین اخبار ایران و جهان: