نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 13:36

ضرورت حضور پررنگ‌تر تشکل‌ها در برگزاری مراسم هفته کارگر

رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر با اشاره به ضرورت پررنگ‌تر شدن حضور تشکل‌ها در برگزاری مراسم هفته کارگر گفت: هفته کارگر یک جشن ملی برای کارگران است، بنابراین خود کارگران بایستی در برگزاری با شکوه‌تر آن اهتمام ورزند و ‌این امر اکنون به دوش تشکل‌ها به عنوان نماینده جامعه کارگری است.

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، نشست هم‌اندیشی محمد چکشیان معاون وزیر و رئیس ستاد اجرائی گرامیداشت هفته کارگر با تشکل‌های کارگری برگزار شد.

در این نشست محمد چکشیان، رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر با اشاره به ضرورت پررنگ‌تر شدن حضور تشکل‌ها در برگزاری مراسم هفته کارگر گفت: هفته کارگر یک جشن ملی برای کارگران است بنابراین خود کارگران بایستی در برگزاری با شکوه‌تر آن اهتمام ورزند و ‌این امر اکنون به دوش تشکل‌ها به عنوان نماینده جامعه کارگری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اهمیت نقش حلقه‌های میانی در حکمرانی مردمی گفت: نقش انجمن‌ها و تشکل‌ها به عنوان این حلقه‌های میانی بسیار حائز اهیمت است.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ارتباط با نقش حرکت عمومی جامعه در حکمرانی مردمی گفت؛ همانگونه که در ادبیات رهبران انقلاب اسلامی نیز تأکید شده بدون حضور و نقش‌آفرینی مردم در همه حوزه‌های حکمرانی، کارها به سرانجام نمی‌رسد.

چکشیان با تأکید بر اهمیت مردمی‌سازی امور گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر مسئولان بخواهند کارها و بالاتر از آن نظام اسلامی سامان یابد، باید در تدبیر و برنامه‌ریزی‌شان ، با برنامه‌ریزی دقیق و ملاحظه همه جوانب امور، کارها را در اختیار مردم قرار دهند. رهبر معظم انقلاب در این باره میفرمایند؛ «تجربه این چند ساله نیز نشان داده است که از اول انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محول به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است. هر کاری را انحصاری در اختیار مسئولان و رؤسا و مانند این‌ها قرار دادیم، کار متوقف مانده است. ... اگر متوقف نمانده است، کُند پیش رفته است؛ اما کار دست مردم که افتاد، مردم کار را خوب پیش می‌برند».

معاون وزیر کار یکی از راهکارهای توجه به مردم و سپردن کارها به مردم را توجه به نقش انجمن‌ها و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های میانی دانشت و افزود: تشکلهای کارگری مصداقی از حلقه‌های میانی هستند.

چکشیان افزود: نقش حلقه‌های میانی به عنوان مجموعه‌هایی از خود مردم که دارای ذهن فعّال و زبان گویا هستند، در تحقق این مهم بسیار اساسی است.

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت هفته کارگر افزود: بنابر این تشکل‌های کارگری به عنوان حلقه‌های میانی که واسط بین حاکمیت و آحاد مردم هستند، با ذهنی پویا و زبانی گویا بایستی از سویی پیشران‌ و موتور محرک جامعه کارگری در رشد و پویایی اقتصاد کشور و از سوی دیگر نماینده جامعه کارگری در احقاق حقوق این قشر زحمت‌کش و اثرگذار باشند.

در این ابتدای این نشست تشکل‌های کارگری به بیان نظرات و دغدغه‌های جامعه کارگری و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم باشکوه تر پرداخته و با یادآوری نقش جامعه کارگری در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی چون دفاع مقدس که 20 هزار نفر رزمنده و 14 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کردند؛ خواستار توجه بیشتر به دغدغه‌های این جامعه بزرگ کشور شدند.

لازم به ذکر است در این نشست سید فخر الدین نژاد موسوی، مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی ؛ سید محمد یاراحمدیان رئیس هیئت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران؛ سمیه گل‌پور، سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران؛ ولی‌الله صالحی، مشاور ارشد و عضو هئیت مدیره کانون‌ عالی شوراهای اسلامی کار کشور؛ حسین مرادی‌نژاد، مشاور امور فرهنگی اجتماعی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ؛ محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگی حضور داشتند؛ هادی بهداد، رئیس کمیته جشنواره امتنان، احمد نقی پوران، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اجرایی هفته کارگر، عبدالرسول حامدی دبیر ستاداجرایی هفته کارگر حضور داشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157653

مهمترین اخبار ایران و جهان: