نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:53

بیش از 10 هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: اکنون 10 هزار و 362 فقره کارت هوشمند ملی در استان آماده تحویل است.

مرتضی امیرآبادی زاده، مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در ۱۰ ماهه ابتدای سال گذشته در استان ۴ هزار و ۸۷۰ واقعه ازدواج در استان ثبت شد.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ با کاهش ۱۷.۱ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: از مجموع وقایع ازدواج ثبت شده در استان طی این مدت ۳ هزار و ۴۰۱ واقعه شهری و یک هزار و ۴۶۹ واقعه روستایی بود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی، میانگین سن مردان در وقایع ازدواج ثبت شده طی ۱۰ ماهه ابتدای سال گذشته را در استان ۲۷.۸ سال و زنان را ۲۲.۹ سال عنوان کرد.

امیرآبادی زاده با اشاره به وقایع طلاق ثبت شده در استان طی ۱۰ ماهه سال گذشته افزود: در طی این مدت  هزار و ۱۸۷ واقعه طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نیم درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع وقایع طلاق ثبت شده طی این مدت در استان ۹۶۱ مورد در شهرها و ۲۲۶ مورد در روستاهای استان رخ داده است، بیان کرد: همچنین میانگین سن طلاق در مردان ۳۵.۲ سال و در بین زنان ۳۰.۵ سال بود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح صدور شناسنامه های مکانیزه در کشور تاکنون ۴۲۱ هزار و ۸۰۰ فقره شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است، گفت: در مورد کارت های هوشمند ملی نیز از ابتدای این طرح تاکنون در استان جمعیتی بالغ بر ۵۸۸ هزار و ۳۹۲ نفر پوشش داده شده اند.

امیرآبادی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۳۶۲ فقره کارت هوشمند ملی در استان آماده تحویل است، خاطرنشان کرد: از این افراد تقاضا می شود تا برای دریافت کارت خود به آدرسی که برایشان پیامک شده مراجعه و کارت خود را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157553

مهمترین اخبار ایران و جهان: